NAV Bamble er et av fem NAV-kontor i landet der ordningen med ekstra tett oppfølgning testes ut. Fremfor å sende NAV-klienter videre til attføringsbedrifter, tar NAV selv ansvar for hele formidlingen.
Les også:
Leder for prosjektet, Anita Kjærra Williams, sier at det har vært et veldig vellykket prosjekt.
– Dette fungerer kjempebra. I 2014 har nesten 65 prosent fått seg jobb. Suksessfaktoren er tett oppfølging fra første stund og god kartlegging av både bedrift og bruker, sier hun.
Fornøyd arbeidssøker
Christopher Berg Olsen, som har deltatt i prosjektet, er også godt fornøyd.
– Det har gått meget bra, jeg endte jo opp med jobb, sier han.
Han skryter også av oppfølgingen han har fått fra NAV-kontoret.
– Uten den tette oppfølgingen og hjelpen er det langt ifra sikkert at jeg hadde kommet meg ut i arbeidslivet, avslutter Berg Olsen.