Og da tenker jeg ikke på sprettrumper, sexy bein, supermannryggen eller gasellene. Nei nei, jeg snakker om konkurransedraktene!
Hvor mange ganger har du tenker tanken «hva i all verdens land og rike er det de har på seg?».
Jeg har ærlig talt tenkt den tanken en del ganger gjennom tidene, og det har mildt sagt vært et par uheldige tilfeller.
Under U18-VM i 2009 byttet jeg drakt med ei jente fra Kina/Hong Kong, og fikk meg litt av en overraskelse. Jeg trodde faktisk ikke at de såkalte «bleietrusene» fortsatt eksisterte.
Men det gjorde de altså til de grader!
Under OL i London var Davy Wathne en aktiv kar på Twitter under hele åpningsseremonien, og jeg glemmer ikke hans saftige kommentar til søta bror (eller var det Ukraina?): «Bananer i pyjamas har inntatt stadion».
Og i år har vi fått en på banen også, den mega-freshe og frekke sebra-drakten.
Men vi i Norge har heller ikke alltid vært av de heldigste med antrekket. Før min tid hadde vi Adidas som sponsor, og ordet på gata var at vi hadde blitt indirekte invitert til telttur.
Overtrekksjakken var så stor at hvis du hadde hatt 4–5 plugger kunne du ha laget deg et lite telt.
I fjor fikk en hele verden se godteposen til Henrik under 1500-meterfinalen i London-OL da heldrakten hans ga etter.
Og i år nådde det seksuelle fokuset nye høyder. For med de nye jentetrusene til Norge kunne de oppmerksomme til enhver tid se en flott cameltoe.
- Begrepsforvirret? Wikipedia forklarer!
Hahahaha!
Jeg lo til jeg gråt da jeg oppdaget det under Europacupen.
Men jeg tror nok at dette er fikset til VM. Hotpantsen som er laget er i så fall de beste jeg har løpt med for Norge. Den verken lager gnagsår på rumpeballene eller snikser seg opp til en sexy g-streng under løp.
Vi norske utøvere har nemlig fått muligheten til å gi tilbakemeldinger på tøyet, noe jeg synes er veldig kjekt.
Det er jo tross alt vi som skal bruke tøyet. Da er det gull verdt å ha en påvirkning på det! Jeg gleder meg til å se utviklingen, utgangspunktet er i så fall veldig bra.