– Det må vi virkelig vurdere nå, sier daglig leder Eirik Henningsen til NRK.
Han kunne endelig juble for mål – og seier – også på hjemmebane.
Vikings tre målløse hjemmekamper i sesongåpningen har nemlig gjort sitt med publikumsinteressen, og søndag fant bare 7200 setene sine i rogalandsderbyet mot Haugesund.
– Trengs sårt
Også forrige hjemmekamp, rivaloppgjøret mot Brann (0-1), ble spilt for glisne tribuner.
Nå vurderer Viking å sperre svingene med reklameskilt både med tanke på sponsorinntekter og stadionopplevelsen.
– Da får du en mer intim følelse, og det tror jeg kan ha en positiv effekt både for dem (publikum) og for laget, sier Henningsen.
Publikumssvikten betyr også lavere inntekter for stavangerklubben, som allerede har en hardt presset økonomi.
– Hver solgte billett treffer på bunnlinjen. Det trenger vi sårt slik situasjonen er, erkjenner Henningsen.
– Hjelper å vinne
Målscorer Mathias Bringaker og Viking-trener Kjell Jonevret velger å glede seg over de som faktisk møtte opp på stadion.
Begge peker også på at flere forhåpentlig vil dukke opp med bedre resultater.
– Det er vel mange som trodde storebror skulle vinne enkelt, så de ble vel hjemme, sier Jonevret.
– Jeg bryr meg ikke så mye som det. Vi skal spille så godt som mulig, og så håper jeg det kommer folk hit og ser på, sier svensken.
Henningsen mener sofaen er Vikings største konkurrent.
Samtidig er hjemmelaget nødt til å underholde publikum slik de gjorde mot Haugesund for å lokke til seg tilskuerne.
– Det hjelper å vinne. Vi får bare fortsette å kjempe på, sier Henningsen.