Tobakkselskapet Imperial Tobacco Norway som eier rettighetene til reve-logoen, kommer ikke til å saksøke filmselskapet Maipo og forlaget Cappelen for å ha brukt logoen ulovlig i bok og ny norsk film, skriver Dagbladet.
Den meget kjente logoen er brukt i filmen og boken "Den siste revejakta".
Partene er blitt enige om at selskapet Maipo og Cappelen skal betale 30 000 kroner til et veldedig formål.
Reagerer på bruken
Tobakkselskapet og Asbjørnsen-familien har reagert på at logoen er blitt brukt i en film som handler om hasjbruk.
Tobakkselskapet skal nå bestemme seg for hvilket veldedig formål pengene skal gå til.
Ikke søksmål
- Vi har i løpet av uka vært i kontakt med dem, og de er enige i at det er blitt gjort en feil, sier daglig leder Gijsbert van Asten i Imperial Tobacco til NTB.
Det vil dermed ikke komme noe søksmål, slik han antydet i slutten av august.
- Dette er en god avtale for oss, for nå har vi muligheten til å forklare for publikum at vi har distansert oss, vår logo og vårt varemerke fra filmen og det ulovlige produktet som blir brukt i den. Det er det som har vært det viktigste for oss, sier van Asten.