– Vi er skuffet. Nå har vi ventet lenge.
Det sier daglig leder ved Gullknapp Jan Morten Myklebust.
Ledelsen for flyplassen søkte om konsesjon for ruteflyvninger i juni 2012, og flere ganger er det bebudet en avgjørelse, men så har det kommet kontrabeskjed.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Varslet avgjørelse 14. februar
På årsmøtet til Aust-Agder Frp for to uker siden varslet stortingsrepresentant Ingebjørg Godskesen (Frp) at regjeringen skulle ta en avgjørelse fredag 14. februar.
– Dessverre, det blir ikke en avgjørelse i dag. Jeg synes det er dumt, og jeg har kjempet for å få dette til, sier Godskesen.
Hun vet ikke hva som er årsaken til at saken ikke er avgjort.
– Men vi vet jo at det er krefter som ikke er like interessert i få dette til som jeg er, sier hun.
Tror på en løsning
Daglig leder Jan Morten Myklebust sier han har tro på at saken vil løse seg etter hvert.
– Jeg tror vi kommer til å få konsesjon, men vi vet jo at det har vært kritiske uttalelser fra blant annet NHO Luftfart. De trenger nok en avklaring i forhold til disse innvendingene, sier Myklebust.
Ordføreren i Froland, Sigmund Pedersen (Sp), som også er styremedlem i Gullknapp er overrasket over utsettelsen.
– En ny utsettelse, er det sant? Nå føler jeg meg nærmest overkjørt, sier Pedersen til NRK.
Satser på offshore-trafikk
Arendal lufthavn Gullknapp har søkt om konsesjon for å drive kommersiell trafikk med fly som tar inntil 50 passasjerer.
I første omgang er det snakk om fly som kan ta ni passasjerer.
Det er meningen at disse skal fly til Stavanger og Bergen, hovedsakelig med oljearbeidere.
I dag har ikke Arendal lufthavn Gullknapp lov til å drive kommersiell flytrafikk.
Hvis det skulle komme en konsesjonsavgjørelse kjapt, kan flyvningene starte høsten 2015.