Lørdag blir det åpningsfest av hotellet som nå har fått navnet «Bølgen & Moi hotell». Det skal satses stort på mat og kunst. Nå gjelder det å få opp omsetningen.
– Vi er avhengige av at omsetningen øker med minst to til tre millioner kroner, sier Moi.
– Det må jobbes hardt
Han vet at økt omsetning ikke kommer av seg selv.
– Det er ikke bare å sette navnet mitt på. Det må jobbes hardt og målbevisst og det må jobbes med kvalitet. Dette er kanskje den største utfordringen jeg har tatt på meg så langt.
- LES OGSÅ: Trond Moi overtar Utsikten hotell
Hotellet har vært et minusprosjekt i flere år. Selskapene som stod bak driften av hotellet fra 2009 til 2014, hadde et tap på over 50 millioner kroner.
Moi tror likevel at han skal få det til. Det på tross av at hans forrige prosjekt i hjembygda slett ikke ble noen suksess.
Måtte stenge i Kvinesdal
Restauranten han startet i Kvinesdal i 1999 ble avviklet seks år senere.
– Det var helt og holdent min egen feil. Lokalet var dyrt og det ble litt for fint. Jeg skulle begynt å bygge i det små, sier Moi.
- LES OGSÅ: Åpner gourmetrestaurant på en øy
Han har tidligere jobbet på hotell, men har ingen erfaring med å drive hotell. Ifølge Moi er oppskriften på å lykkes å gjøre ting så bra at det blir lagt merke til.
– Jeg tror det viktigste er at av folk som kommer hit får lyst til å komme igjen og at hotellet får et godt rykte og blir snakket om.
Moi tror de ansatte blir den viktigste ingrediensen.
– De er gullet her på utsikten. Vi må få dem til å stråle og gi av seg selv. Gjestene skal bli møtt med hjertevarme. Å komme til Utsikten skal føles som å komme hjem.
Overveldende respons
Ifølge Moi har han fått god respons fra folk, bedre enn noen gang før.
– Jeg har gjort mye, men dette tar kaka. Jeg har fått flere tusen henvendelser og nesten alle har vært utelukkende positive.
Responsen har gitt kjendiskokken mye energi som han tar med seg i utfordringene som står foran.
– Akkurat nå er jeg mer optimist enn jeg noen gang har vært, sier Moi.