Regjeringa skal snart avgjere striden om kor E39 skal gå gjennom Nordfjord i framtida, og det er knytt stor spenning til om valet fell på midtre linje via Anda-Lote eller indre linje via Stryn.
Men i Nordfjord har kommunane Eid og Gloppen ikkje lege på latsida. Nyleg løyvde kommunane 600.000 kroner og bestilte eit konsulentselskap for å lage kommunedelplan for fjordkryssing.
Senterpartiordførar Anders Ryssdal i Gloppen seier brua mellom Anda-Lote må kome, uansett.
– Dette er eit ferjeavløysingsprosjekt, og uansett er det vel slik at der det går ferje i dag vil det ein gong gå bru, seier Ryssdal til NRK.no.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Avviser taktisk spel
Diskusjonen om kvar E39 i framtida skal krysse Nordfjorden har lenge vore brennheit i Sogn og Fjordane. Kommunane Eid og Gloppen vil ha bru mellom Lote og Anda, og har ingen planar om å gje seg.
Regjeringa skal snart bestemme seg for den nye E39-traseen, men når avgjerda kjem i løpet av våren kan dei kome til å velje indre trase med bru i Stryn.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Lenger ute i fjorden har kommunane Eid og Gloppen lagt hundrevis av tusen kroner i potten for å få på plass ein eigen kommunedelplan, slik har dei sett i gang ei detaljplanlegging av bru Anda-Lote.
Venstreordførar Alfred Bjørlo i Eid avviser at løyvingane er eit taktisk spel som er ein del av ein omkamp, om dei skulle tape striden om E39.
– Det er vel berre i Nordfjord at nokon har fått den vanvettige ideen om at i staden for å byggje ei bru der det i dag går tre ferjer over fjorden, så skal ein byggje ei bru på ein fjerde plass, som ikkje vil erstatte nokon av dei ferjene som går i dag.
– Denne ideen ville dei fleste andre stader i landet vore heilt absurd, så vi kan ikkje basere framtida på det her i Nordfjord, seier Bjørlo.
(Artikkelen held fram under)
– Fornuftig at dei jobbar med det
Eid-ordføraren viser til at Frp sin fylkesleiar i Sogn og Fjordane, Frank Willy Djuvik, i valkampen sa at det kan kome både to og tre bruer over Nordfjorden.
Og Djuvik, som vil ha bru i indre Nordfjord og yttarst ved kysten, står framleis på at bru Anda-Lote i tillegg ikkje nødvendigvis treng vere urealistisk, sjølv om traseen for E39 blir flytta.
– Vi veit at regjeringa jobbar med ei ordning for ferjeavløysingsmidlar som kan vere veldig gunstig for mange prosjekt i Sogn og Fjordane, inkludert kryssing Anda-Lote. Så det at kommunane jobbar med dette er for så vidt fornuftig.
– Kan dette oppfattast som at dei legg opp til omkamp?
– Det kan verke som at dei her prøver å presse fram ei avgjerd ved å bruke offentlege midlar til det. Men eg kjenner dei som sit i den politiske leiinga i samferdsledepartementet godt, og eg veit dei ikkje let seg påverke av dette i det heile teke, seier Djuvik.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ: