Ikkje berre verkar innbyggjarane lunkne til å leggje riksvegen i eit miljølokk under sentrum. No seier Kjell Kvåle i Statens vegvesen at prosjektet ikkje møter det viktigaste kriteriet for å kome med i Nasjonal transportplan.
– Sogndalspakken scorar ikkje høgt når det gjeld samfunnsøkonomi, seier han.
- Les også:
- Les også:
Vanskeleg å nå opp
Onsdag la vegvesenet og kommunen fram planane for Sogndalspakken.
Prosjektet vil koste 600 millionar. Målet er å fjerne biltrafikken frå sentrum og gjere livet lettare for gåande og syklande. Men for å nå opp i kampen om dei nasjonale løyvingane, betyr det lite.
– Vi går først og fremst for dei vegprosjekta som gir raskare og kortare veg for trafikantane. Gravensteinsvegen og riksvegen blir akkurat like lang som før, seier Kvåle.
Framleis mogleg å nå opp
Nasjonal transportplan (NTP) er grunnlaget for prioriteringane til regjeringa. Neste periode skal gjelde i perioden 2018-2029, men allereie 29. februar skal fagetatane sende sine forslag til kva prosjekt som får støtte.
Difor må Sogndalspakken vedtakast før nyttår, om prosjektet skal få støtte. Varaordførar i Sogndal, Laura Kvamme, innser at dei har ein jobb å gjere for å overtyde vegmyndigheitene og regjeringa om at prosjektet er verdt å satse på.
– Det blir ei utfordring, men utfordringar er jo til for å løysast, seier ho.
Politikarane i Sogndal vil bruke argument om den auka trafikkmengda når ny trasé over Hemsedal og bru over Mannheller-Fodnes ein gong vil kome, og om at ein riksveg gjennom sentrum hindrar god utvikling av tettstaden.
Kjell Kvåle i vegvesenet seier det blir ein hard kamp, men at manglande lønsemd ikkje betyr at kampen er tapt før den har byrja.
– Historia er rik på eksempel på prosjekt som har nådd opp, sjølv om dei ligg på minussida når det gjeld samfunnsøkonomi, seier han.