– Urovekkjande, er distriktsleiar i Trygg Trafikk, Audun Heggestad, sin klokkeklare reaksjon på den utbreidde juksinga i transportbransjen.
Køyrde i 18 timar
Berre i Sogn og Fjordane vart 170 tungtransportsjåførar melde for brot på reglane i fjor. Det er over ti prosent av alle som vart melde på landsbasis. Før helga vart ein versting, ein rumensk sjåfør, tatt for kviletidsjuks ved Håbakken trafikkstasjon i Lærdal.
I løpet av
. Noko han prøvde å skjule ved å køyre på ein annan manns identitet.- Les også:
– Dette er veldig alvorlege brot på køyre- og kviletida. Slikt er veldig trafikkfarleg, seier overingeniør Torgeir Bang hos Statens vegvesen.
Mange måtar
Men rumenaren er ikkje den einaste. Og Bang seier det er fleire måtar sjåførar juksar med fartsskrivaren. Den registrerer all køyre- og kviletid til føraren.
- Les også:
– Vi har det som eigentleg er uskyldige brot, der dagane blir for lange. Så har vi nokre som låner kortet til ein kollega, kamerat eller ein som kanskje ikkje er sjåfør. I tillegg brukar nokre magnet, slik at heile systemet blir sett ut, seier han.
– Det er synd, for det går slik ut over trafikktryggleiken, legg Bang til.
– Livsfarleg
Heggestad reagerer kraftig på juksinga. Og det er ikkje berre liv og helse til sjåførane sjølve som kan bli sett på spel.
- Les også:
– Det er ikkje bra i det heile. Dei har veldig stort potensial til å gjere feil i trafikken. I verste fall kan dei sovne, komme over i møtande køyrefelt og krasje med motgåande trafikk, seier distriktsleiaren.
Pressa næring
Det er transportfirmaet som tener på juksinga. Dess meir bilane transportere, jo meir klingande mynt får dei i kassen.
- Les også:
Lars Andreas Kårstad, avdelingsleiar i Transferd i Førde, seier juksinga får store følgjer.
– Vi avheng av å konkurrere på like vilkår etter lovar og reglar. Elles har ikkje bransjen livets rett. Det er for hardt press. Det er stor konkurranse, det skal vere billegast mogleg og då blir sjåførane i siste leddet pressa hardt, seier han.
Stort skadepotensial
Den meininga deler også Bang hos Statens vegvesen.
– Det er nokre som køyrer rimelegare enn andre, anten fordi dei juksar eller ikkje. For å nå fram i konkurransen, er både sjåførar og bileigarar villige til å gjere dette, seier han.
Erfaringa med å føre tunge køyretøy gjer Kårstad uroa over utviklinga.
– Alle har vel prøvd å vere overtrøytt. Du er ikkje mykje klar i toppen. Du blir sløv og uobservant. Og mellom hendene har du ein stor doning som kan gjere stor skade, seier han.