– Forfallet har vart i fleire tiår og etterslepet er betydeleg både på riks- og fylkesvegar, seier regionvegsjef Helge Eidsnes.
Det trengst fleire milliardar til å utbetre vegane.
– Grunnen er rett og slett manglande løyvingar til vedlikehald. Nybygging har vore høgare prioritert enn å ta vare på vegnettet som finst.
– Kutta kan gå ut over tryggleiken
I dag presenterte vegvesenet sine planar for 2015 på eit møte på Skei. Dei legg opp til 40 kilometer med ny asfalt på europavegar og riksvegar og 47 kilometer på fylkesvegar. (Sjå oversikt lenger nede).
– Eg uroar meg for både kollektiv med buss, ferje og båtar, og ikkje minst drift og vedlikehald på fylkesvegane. Kutta er dramatiske, seier fylkesdirektør for samferdsle, Velaug Veum.
Ho trur ikkje det vil gå ut over tryggleiken, då ho meiner erfaringane syner at trafikantane tilpassar seg forholda. Men regionvegsjef Eidsnes trur mindre pengar til vedlikehald kan påverke tryggleiken.
– Ja, dersom vi snakkar vegar og riksvegar generelt, kan det gjere det. Men vi har klart å styrke trafikktryggleiken dei siste åra, med ein klar nedgang i talet på skadde og drepne, seier han.
Ikkje nok pengar til tunnelutbetringar
Tunnelføreskrifta og eit EU-direktiv tvingar gjennom rehabilitering av mange tunnelar, og det må skje innan 2019. Til fylkesvegtunnelane trengst 680 millionar.
– I år fekk vi kring 65 millionar frå staten. Over fem år blir det halvparten av kva vi treng. I yttarste konsekvens kan tunnelar bli stengde, men vi håpar å unngå det. Førebels har vi ikkje økonomiske rammer til å løyse dette, men det er opna for fem ekstra år til jobben.
Nils Magne Slinde, avdelingsleiar i vegvesenet, seier løyvingane til tunnelane har vore svært små dei siste 20 åra, og at prisen for reparasjonar blir høgare når dei ikkje vert tekne undervegs. Han nemner 170 millionar for å reparere Høyangertunnelen som døme.
– Store jobbar blir dyre, og medfører store stengingar og forseinkingar for trafikantane. Det bør takast etter kvart, seier Slinde.