Kostnadane fordeler seg på 10,7 millionar i indre Sogn, 13,9 i midtre Sogn, 4,3 millionar i HAFS-regionen, tre millionar i Sunnfjord og 37 millionar kroner i Nordfjord. No er ei spesifisert liste send til vegeigar Sogn og Fjordane fylkeskommune.
- Heile lista over alle skadane finn du nedst i saka.
Allereie i romjula gjorde Statens vegvesen eit overslag over kor mykje skadane ville koste å reparere. Dei kom fram til om lag 120 millionar kroner og avdelingsdirektør Nils Magne Slinde seier det er dette talet dei held seg til no også.
– Dette er dei same summane som vi kom fram til i romjula etter å ha snakka med byggleiarane. Det er fordelt på 40 millionar kroner på riksvegane og 80 millionar på fylkesvegane.
- Sjå bilete av herjingane i romjula
- LES OGSÅ:
Men det er store usikkerheitsmoment, mellom anna gjeld det fylkesveg 664 mellom Grodås og Otterdal i Hornindal kommune. Slinde seier at han ikkje veit kva sum dei endar på her.
– Her har vi enno ikkje rekna heilt ferdig og beløpet kan blir større. Det gjeld også eit par andre plasser på lista.
(Artikkelen held fram under biletet)
Håper på oppstart til sommaren
Mange av dei jobbane som står på lista kan setjast i gang raskt eller er sette i gang. Men mange stader har deler av vegane forsvunne heilt og må kanskje byggjast opp på ein ny måte.
– Der må vi få inn på geolog-teknisk kompetanse, betongfolk og laga teikningar korleis det skal byggjast opp på nytt slik at det toler uver ein annan gong. Vi må lyse ut arbeidet på anbod og så blir byggjeprosessen sett i gang. Det kan bety oppstart til våren eller sommaren.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Fleire stader som er usikre
Dei største jobbane er der det har vore store utvaskingar over lange strekningar.
– Det har vi på fire-fem stader, der bølgjene 1. juledag vaska under veggrunnen slik at vegen rasa ut. Dette er det mest kompliserte. Vi har også ein del rasløp som må ryddast opp.
– Kven skal betale for utbetringane?
– Vi har sendt dette oppsett til fylkeskommunen som er vegeigar for å få ei avklaring. Det er dei som må vurdere kva dei gjer vidare for å skaffe pengar til dette, eventuelt gi oss tilbakemelding på om det er nokre av jobbane som ikkje skal utførast. Dei må også finne ut om det skal finansiert på anna vis, til dømes ved å stoppe andre prosjekt.
– Er det andre stader enn vegen til Otterdal de er usikre på korleis vegen skal reparerast?
– Ja, det er fleire stader vi er usikre på korleis vi skal løyse det. Der vil fagfolk gå i gang og lage planar.
(Artikkelen held fram under biletet)
Nedbøren skada mest
Det er også sett av ein sum på 10 millionar til skader som enno ikkje er oppdaga. Det gjeld særleg drensystem, der skadane kanskje ikkje kjem fram før til våren.
– Det gjeld mellom anna stikkrenner, utrasingar og utvaskingar som vi ikkje har oppdaga. Det er også stor uvisse om ein del av postane lenger oppe på lista.
Det meste av skaden i indre Sogn skuldast ekstremnedbøren som kom 2. juledag.
– Her er dei fleste skadane på grunn av flaum og ikkje vind frå orkanen.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
(Artikkelen held fram under biletet)
Sært gamle vegar
Slinde reknar med at mykje av arbeidet er gjort i løpet av 2012. Han seier at grunnen til at det blir så dyrt, er at det blei omfattande skader på vegnettet.
– Mange av vegane er svært gamle og bygde med handmakt og småstein for 50 til 100 år sidan. Det er mellom anna tredje gong av vegen til Otterdal blir vaska vekk.
– Vi må bruke kraftigare og anna byggjeteknikk som er mykje meir kostbar. Det har vi moglegheit til i dag for å hindre at slik skjer igjen. Men vi har eit stort og gammalt vegnett, som ikkje toler slike belastningar som eit uver. Sjølv om vi reparerer skikkeleg ein stad, så har vi ingen garanti for at det ikkje vil skje det same andre stader på vegen.