Det har gått halvtanna år sidan vaksne og born kjempa sin livs kamp under ein brann i Gudvangatunnelen. Statens havarikommisjon for transport (SHT) skulle ha levert sin granskingsrapport i august i fjor.
Fyrst i februar – seks månader på overtid – er rapporten klar.
- Les også:
- Les også:
66 i røykinferno
– Dette er komplisert sak med mange involverte trafikantar og etatar. Arbeidet med å få fram fakta og å handsama dette har vore omfattande, seier avdelingsdirektør Rolf Mellum.
5. august 2013 blei 66 menneske fanga inne i den 11,5 kilometer lange Gudvangatunnelen då eit vogntog byrja å brenna. SHT har intervjua litt under halvparten av desse.
Fleire gjekk to-tre timar tilbake til Gudvangen i mørke og i giftig røyk for å berga livet, som Britt-Linda Klausen. Då NRK snakka med henne for eit år sidan, kunne ho ikkje forstå kvifor naudetatane, som stod klare utanfor tunnelmunningen i Gudvangen, ikkje kom inn i tunnelen for å redda dei.
- Les også:
- Les også:
Seinskader
Mange har fått seinskader og sit med spørsmål som dei ikkje har fått svar på: Kvifor fanst det ikkje brannsikre rom med oksygenmasker i ein av Norges lengste tunnelar? Kvifor blei viftene i taket snudd, slik at den livsfarlege røyken plutseleg kom veltande over dei?
– Dette er sentrale spørsmål for granskinga, men eg vil ikkje kommentar konklusjonane for rapporten er klar, seier Mellum.
- Les også:
- Les også:
Oslofjordtunnel-brannen
Brannen i Gudvangatunnelen skjedde vel to år etter brannen i Oslofjordtunnelen. Der blei 34 trafikantar fanga i røykinferno då eit vogntog tok fyr.
SHT har granska brannen i Gudvangatunnelen i lys av brannen i Oslofjordtunnelen. Det har gjort undersøkinga meir inngåande og omfattande, seier Mellum.
- Les også:
- Les også:
– For seint
I Aurland kommune har ordførar Noralv Distad (H) evaluert brannen i Gudvangatunnelen. Han har i lag med Fylkesmannen i Sogn og Fjordane fleire gonger samla alle etatane og kommunane som var involverte.
Ordføraren er glad for at SHT granskar grundig, men tykkjer 18 månader er for lang tid:
– På generelt grunnlag er det avgjerande at undersøkingar ikkje trekkjer ut i tid. Skal me trekkja lærdom og gjera endringar, må ulukka vera langt framme i pannebrasken til kommunen, Statens vegvesen, brannvesen politiet og andre. Det er difor uheldig at det blir for stor avstand til hendinga.
- Les også: