For sidan 1997 har skipet vore i Thailand. Der har det ikkje vore mykje brukt, og norske entusiastar har prøvd å få kjøpt «Kong Olav» heimatt til Norge. Men det har ikkje lukkast, seier Jan-Olav Storli i mskongolav.net.
– Den thailandske eigaren har berre tenkt på å tene grassat med pengar på skipet, og no er skuta rasert.
Audun Dybedal fortel at han for rundt 15 år sidan vart kontakta av to karar som var interessert i å kjøpe hurtigruteskipet. Dei ville at han i så fall skulle føre skipet heim til Norge.
Men det vart ikkje noko av kjøpet - prisen vart for høg.
Over Stadhavet under nyttårsorkanen
Dybedal førde «Kong Olav» på siste turen til Bergen den 30. april 1997. Då var skipet i tipp-topp stand.
– Det var ei prektig skute. Ho var bygd ved BMV i Solheimsviken i Bergen i 1964 som erstatning for «St. Svithun», som forliste på Folla. Det var ei svært sterk skute som kunne gå i all slags vêr.
Med Dybedal og «Kong Olav» på turen til Bergen i 1997 var eit TV-team frå NRK Sogn og Fjordane og laga eit program om siste turen.
Dybedal stod til rors på «Kong Olav» over Stadhavet under nyttårsorkanen i 1991.
– Då vi kom til Trondheim fekk vi vite at det hadde vore 28 meter høge bølgjer. Det var livleg, men skuta tolde slikt vêr, det var berre snakk om å ha passeleg fart.
No synest han det er trist å sjå bilete av eit skip som ber tydelege teikn på forfall.
– Det er trasig å sjå at ei så prektig skute blir forsømt på denne måten, seier Dybedal, som har vore pensjonist nokre år.