Flåm - turisthamna framfor nokon

Frå Sogn og Fjordane

Gå til: navigering, søk


Flåm fekk rutestopp frå 1878, og hadde m.a. i åra då Bergensbanen var under bygging oppe på fjellet, stor trafikk. Seinare kom turistane, og i 1904 reiste 6500 passasjerar over Flåm.

I 1940 opna Flåmsbana, og trafikken tok seg mykje opp då Fylkesbatane sette inn «fjordbussen» «Balholm» i passasjer-og godsruter på Sogn i 1949. Utover 1980- og 1990-talet gjekk vanleg passasjertrafikk med jernbana over Flåm sterkt ned, og nattoget vart lagt ned i 1996.

Turistskyssen dominerer

Sidan er det turisttrafikken som har dominert både sjø- og jernbanetrafikken i bygda: I 1997 vart det registrert over 143.000 passasjerar med ferje og passasjerbåtar over Flåm.


Stor cruisehamn

Flåm er i dag ei av dei store cruisehamnene på Vestlandet. I 2003 gjesta 114 turistskip bygda, og til og med dei største skipa kan leggje til ved den store cruiseskipskaia som vart opna i 1999.

Flåmsbana populær

Både cruisehamna og Flåmsbana vert drivne av Flåm Utvikling AS. I 2005 reiste det ein halv million passasjerar med den populære Flåmsbana der ein stopp ved den brusande Kjosfossen er eit spektakulært høgdepunkt. I 2012 hadde talet på passasjerar auka til over 600.000, i 2013 over 700.000.

Nede på Flåm stasjon kan turistane vitje det vesle Flåmsbane-museet, der m.a. bygdefolk har hjelpt til med å samle inn gjenstandar heilt tilbake til då bana vart bygt.