Det er 210 tilsette på dør- og vinduprodusenten Gilje Tre i Dirdal. Fabrikken ligg om lag tre mil frå Ålgård og er avhengig av fylkesveg 45 for å få varene sine ut. Det aller meste av transporten går føre seg i semitrailerar.
– Dersom vegen stenger neste sommar er det ein katastrofe for oss, seier dagleg leiar Karles Gilje ved Gilje Tre.
Han har nettopp fått vite at Statens vegvesen planlegg å stenge fylkesveg 45 ved Dirdal kai neste sommar, for å kunne utbetre vegen i eit smalt og rasfarleg område.
– Det går ut over kundane våre, leveringstider og økonomien vår. Sommaren er den tida på året me køyrer ut mest varer. Då er det høgsesong, seier Gilje.
Smal omkøyringsveg
Det finst ein annan veg for tungtrafikken frå fabrikken. Ved å køyre om Byrkjedal og Gloppedalsura, kjem semitrailerane ut på E39 ved Vikeså i Bjerkreim. Men spesielt gjennom Gloppedalsura er vegen smal og svingete.
I dag klarer sjåførane dei lange rutene til Bergen og Haugesund på ein dag. Men blir fylkesveg 45 stengt så tar turen nordover på Vestlandet lengre tid.
– Då må sjåførane overnatta og det blir ei så dyr løysing at me ikkje ser at me kan leva med det, seier Gilje.
Stopp planane
Nå har bedriftene, og andre i næringslivet i indre Gjesdal, gått saman for å be fylkespolitikarane om å stoppe planane om å stenge vegen ved Dirdal kai.
– Det er klart det hadde vore greitt å få fiksa området ved Dirdal kai, men dersom det ikkje går utan å stenge vegen, så vil me heller ha den slik den er i dag, seier Gilje.
Må rekne med ulemper
Leiar i Samferdsleutvalet i fylket, Ellen Solheim frå KrF, forstår at vegstenginga betyr eit problem for vindusfabrikken. Ho har tatt det opp med Statens vegvesen.
– Dei skal nå sjå på om det er råd å ha manuell dirigering på fylkesvegen, i staden for å stenge heilt. Det blir nok forseinkingar, men då blir det ikkje snakk om ei permanent stenging, seier ho.