– Nå får Stavanger Symfoniorkester moglegheit til å bli målt mot dei beste. Me startar plateselskap og tek kontroll ved å trygga rettane, legga planar over tid og jobba meir strategisk, seier Stein Bjelland, som er Stavanger Symfoniorkesters innleigde rådgjevar med lang fartstid i musikkbransjen.
Nå skal han blankpolera artistprofilen til orkesteret i heimbyen, ved å starta opp SSO Recordings.
- Les òg:
- Les òg:
Først ut i Norge
Inspirert av store internasjonale orkester som Berlin-filharmonikarane og London Symphony Orchestra, er Stavanger først ute i den norske orkesterfamilien med å gi ut musikken sjølv.
Men med meir enn 30 millionar songar tilgjengeleg på nettet er det ikkje nok å berre vera der, seier Bjelland.
– Me jobbar med bakgrunnsfilm og djubdeintervju med teknikarar, produsentar og ikkje minst dirigenten. Når me då kjem ut på Spotify eller Tidal så er det som ein pakke med meir enn berre musikken. Me gir også ei ramme til å forstå musikken, seier Bjelland.
Men dei skal ikkje berre ut på nett.
– Me ser veldig fram til å laga vinyl også, seier Bjelland.
Støtte frå staten
Orkesteret har fått ein halv million kroner i støtte til digital satsing frå den nye kulturministeren.
Sigrid Røyseng, som er professor i kultur og leiing ved Handelshøyskolen BI, trur dei klassiske orkestera gjer lurt i å tenka nytt.
– Dei har lenge blitt sett på som ein konservativ del av norsk kulturliv. At ein skaper nye måtar å organisera eigne oppgåver på og nye måtar å kommunisera med publikum på er veldig interessant, seier Røyseng.
Over sommaren kjem den første utgivinga på SSO Recordings, med ei innspeling av Brahms 2. symfoni.