– Køkostnadane i 2014 ville nok blitt på fire millionar kroner dersom me ikkje hadde køyrd ut varer på kveldstid, seier Stig Brekke, distribusjonsdirektør ved Asko på Skurve.
Frå Asko Rogaland sitt varelager i Gjesdal rullar det ut om lag 70 lastebilar i døgnet til butikkar frå Bømlo i nord til Moi i sør. Inne på lageret er det 25.000 produkt i dei fleste kategoriar innan daglegvarehandelen.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
– Kveldskøyring gir best resultat
Men den stadig aukande rushtrafikken på Nord-Jæren har for lengst blitt eit stort problem for daglegvaregrossisten – som tidlegare køyrde ut alle varene på dagtid.
Våren 2013 la dei om til kveldskøyring, med vareleveransar frå klokka 16 til 21 på kvelden. I dag skjer 40 prosent av all vareleveranse på kveldstid frå det gigantiske lageret på Skurve, og køkostnadane er redusert til 2,2 millionar kroner.
– Varelevering på kvelden er blitt viktig for oss. Det er avgjerande for at distribusjonen skal skje effektivt. Å stå i kø er miljømessig feil for vår del og kostbart, seier Brekke.
Også sjåførane set pris på forandringane i arbeidskvardagen, trass at det betyr meir kveldsarbeid.
– Me prøvde nattkøyring i Haugesund, men kveldskøyring gir best resultat. Me slepp køane og det er fredelegare ute hos kundane, fortel sjåfør og bilansvarleg Johne Fundingsland.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
NHO: – Ikkje alternativ til vegutbygging
NHO i Rogaland synst det er prisverdig at Asko har gjort endringar i arbeidskvardagen på grunn av trafikkutfordringane på Nord-Jæren.
Men regiondirektør Hallvard Ween påpeikar at dersom fleire bedrifter følgjer etter er me på veg mot eit døgndrive samfunn.
– Dette er ei naudløysing, slik eg ser det. Tariffane er ikkje tilpassa dette og det må til ekstrakompensasjon i forhold til normalarbeidstider. Meir kveldsarbeid ute hos bedriftene er ikkje eit alternativ til å utbetra vegnettet, seier Ween.