Før Rogfast kan gravast ut og byggjast må fjellet under Boknafjorden undersøkjast. Det lågaste punktet i tunnelen skal ligge om lag 385 meter under havoverflata, og tilsvarande djupn under fjorden må då undersøkjast.
For å klara det tek Statens vegvesen i bruk offshoreteknologi. Det er første gang kjerneboring frå skip er gjort i samband med bygging av vegtunnel.
– Det er eit fantastisk prosjekt! Det er ikkje ofte eg må ut i eit skip for å sjå kor me skal byggja ein veg, men det er faktisk det me gjer no, seier samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen (Frp).
- LES OGSÅ:
– Norsk offshoreteknologi er i høgsetet, og det er jo den teknologien me tek i bruk når me no skal byggja tunnel under havet. Slik sett er eg veldig stolt over kva me som region får til. Dette er kjempespesielt.
Fire hol på mellom 290 og 400 meter under havoverflata skal borast. Når alle prøvane er klare startar analysearbeidet på laboratoriet, og ei ekspertgruppe skal vurdera dei.
– Det er første gong eg ser prøven, men me er over fjorden det er betre fjell enn der me bora først, seier Tor Geir Espedal, prosjektleiar for Rogfast.
– Me kan ikkje la vera å utvikla samfunnet vårt fordi me har ei utfordring i dag. Me skal løysa både miljøutfordringane, samstundes som me skal forbetra framkomsten.
- Les alt om
Rogfast
.