Tall frå Nasjonal tiltaksplan for trafikktryggleik på veg viser at kvar fjerde person som blir drepen eller skadd i trafikken i Rogaland er ein mjuk trafikant. Berre to andre fylke har ein høgare del skadde syklistar og fotgjengarar.
– Det er vanskeleg å sei kvifor det er slik, men me har i alle fall ein lengre sykkelsesong her enn andre stader i landet på grunn av den milde vinteren, seier Per Kåre Foss (KrF), som er leiar for trafikktryggleiksutvalet i Rogaland fylkeskommune.
- Les òg:
- Les òg:
– Må ha samanhengande trasear
Foss held fram med å erkjenna at det ikkje er haldbart at ein har ein slik situasjon. Politikarane ønsker trass alt at fleire skal velja sykkel framføre bil.
– Derfor er det svært viktig at me får dedikerte trasear som heng saman, slik at syklistar og gåande kan velja å sykla til arbeid eller aktivitetar utan å kryssar med trafikk eller parallelt.
- Les òg:
Han legg til at dette er eit arbeid som alt er i gang.
– Sykkelmotorvegen som me har jobba med lenge er eit av dei tiltaka som både skal motivera, men også gjera det trygt å bruka sykkel.
Jobbar for sikrare sykkelvegar
Ein av dei som ser fram til betre sykkelveg i fylket er Roar Børresen, som leiar sykkelsatsinga i Stavanger kommune. Han er samd i at dette er viktig for å skapa tryggleik for dei mjuke trafikantane.
– Me må ha sikre sykkeltrasear. Dette er noko me jobbar for døgnet og året rundt, seier han til NRK.
Den same statistikken viser at det er ganske trygt å køyra bil på vegane i fylket. Rogaland er av fylka med lågast risiko for å bli drepen eller hardt skadd per køyrde kilometer.
- Les òg: