Stadig fleire vegprosjekt blir gjennomførte med bompengar. Men det finst og unntak, som Sandsfjord bru i Suldal i Ryfylke.
Kommunen betalar 70 millionar
– Suldal er nok i ein ganske unik posisjon som har moglegheit til å vera med på finansieringa av eit slikt prosjekt, seier fylkesvaraordførar i Rogaland, Terje Halleland, frå Frp.
Saman med fylkeskommunen tar den pengesterke kraftkommunen Suldal heile rekninga på 616 millionar kroner. Suldal betalar 70 og fylket resten.
Brua skal erstatta ferjesambandet Ropeid-Sand. Og byggearbeidet tar til våren 2013.
Frp er glade for at det ikkje skal bli betalt bompengar når brua er klar i 2015, men dei meiner at det er Staten som i større grad må bidra til dette.
- Les òg:
- Les òg:
– Urealistisk
– Det som er skremmande er at det kanskje ikkje ville blitt ei bru her dersom ikkje Suldal hadde hatt moglegheit til å bli med på fullfinansieringa. Skal me ha moglegheit til å bygga prosjekt og få til gode løysingar i infrastrukturen trengst det større bidrag frå Staten, seier Halleland.
Klara Tveit er fylkespolitikar for Sosialistisk Venstreparti, motstandar av brua og ikkje samd i vurderinga til Halleland.
SV stemde imot då brua blei vedteken bygd.
– Eg trur det er urealistisk med fleire prosjekt finansiert utan bompengar. For slik eg ser det er verken kommune eller fylke i stand til å fullfinansiera større prosjekt, seier Tveit til NRK.