– Jeg kan ikke forstå at det skulle ta så av. Det er egentlig litt latterlig, sier supporter Bjørn Serigstad Ege som sa de nå velkjente ordene:
«Hvis kjerringa ser på, så må hu gå å molka. Æg ska på pub.»
En setning sagt i gledesrus. Supporteren hadde nervøst fulgt nedrykksdramaet på Bryne stadion, der de røde og hvite i siste spilleminutt scorer det avgjørende målet. Bryne berger plassen i 1. divisjon.
Videoen er oversatt til engelsk, og blitt presseoppslag i flere utenlandske medier.
The Sport Bible har delt videoen med sine syv millioner følgere på Facebook. På 45 minutter har den fått drøye 150.000 visninger.
Irish Independent skriver at supporteren har blitt en sosiale medier-sensasjon:
Videoen har også nådd andre siden av jordkloden. 9news i Australia skriver at for noen er ikke fotball en sport, men en religion. Det blir en lidenskap som får deg til å si utrolig dumme ting:
Ungarsk presse trekker fram kommentaren som en slager:
Belgisk presse skriver at fotballsupporteren ble helt etter en oppsiktsvekkende melding til kona:
Et av tidenes store intervjuer, skriver den irske nettavisen Joe:
Kommentaren er også omtalt i Football Gossip, og i britiske Mirror (som vist i hovedbilde i saken) har saken per dags dato 780 delinger.
– Helt fremmede folk oppsøker meg, og syns videoen er så fantastisk og ekte. Skulle tro de ikke hadde truffet bønder før, sier Serigstad Ege.
Bryne-supporteren får kjenne på at videoen tar av. Han har fått masse henvendelser på Facebook, men har gitt opp å svare:
– Det er ikke tid til det - rett og slett. Men jeg håper ikke at noen oppfatter meg sur eller arrogang, men tiden strekker ikke til. Den så jeg ikke komme, sier han.
I formiddag ble saken publisert på det italienske nettstedet Corrieredellosport.
Tysk presse har overskriften "Kjære, melk kyrne" i sin sak om Bryne-supporteren:
Og selv om han nå gjenkjennes og har fått masse oppmerksomhet, er livet helt som før, forteller han.
– Jeg må jo i fjøset uansett. Kyrne mjølker seg ikke selv, sier han og legger til at han tror oppmerksomheten stilner like fort som den kom.
Per dags dato er den norske versjonen delt nærmere 1000 ganger, og vist over 300.000 ganger. Den engelske versjonen er vist over 225.000 ganger.