Hopp til innhold

Ruben klaget på «kaviarflass» - fikk diktsvar fra Mills

Kaviarkunder klager på de nye tubene til Mills. Matvareprodusentens svar på rim tar av på Facebook.

Ruben Hadland og flass fra kaviartube

Ruben Hadland er en av mange kaviarspisere som har opplevd at det det har flasset fra tuben de siste ukene.

Foto: Privat

En av kundene som har klaget på tubene er Ruben Hadland fra Rogaland. Han og familien satt rundt frokostbordet, der kaviaren har fast plass.

– Vi hadde brukt en del, men da vi skulle klemme ut resten, så vi at emaljen løsnet. Den drysset på brødskiva, og det så lite appetittlig ut. Tuben gikk rett i søpla, forteller han.

Diktet

29-åringen ville fortelle om episoden, men aller helst på en utradisjonell måte.

Han valgte å skrive til matvareprodusenten på rim:

«Skive og tube gikk rett i "spannet",
vi fikk ikke engang tatt riktig farvel.
Så etter å stått her litt, trampet og bannet,
skriver jeg til dere, i håp om litt hell.»

Diktet til Hadland har blitt likt over 10.000 ganger siden det ble publisert onsdag.

Lakk på kaviaren

Flere har klaget på at tubene fra Mills flasser, og at lakken har havnet i maten.

Foto: Privat

– Lo høyt

Få timer etter at han la ut diktet fikk Hadland svar fra produsenten - også det på rim.

I svaret forteller at de har gått over til en ny tubeleverandør, men at lakken har skallet av på flere produkter.

Det er svært uheldig og vi beklager så masse,
du er dessverre ikke alene om at tuben kan flasse.
Vi har nylig byttet leverandør på tubelakken vår,
men det har heller skapt frustrasjon og magesår.

Svaret har blitt tatt godt imot av både av brukerne på Facebook, og hjemme hos Hadland.

– Det er flere som har hatt samme problem, og jeg har fått masse respons. Mills svarte også på rim, noe som var veldig komisk. Vi i familien lo ganske høyt i stua, forteller han.

– Ikke helsefarlig

Etter at Mills ble gjort oppmerksom på feilen har saken hatt høy prioritet.

Celine Sjøberg

Celine Sjøberg i Mills synes det er morsomt at selv en klage kan være fin.

Foto: Mills

– Vi synes det er en lei situasjon. Vi byttet tubeleverandør og da begynte tubene å flasse. Nå har vi igjen byttet lakk, så problemet er løst, men tar litt tid før de nye tubene kommer i butikken, sier kommunikasjonsrådgiver Celine Sjøberg.

I diktet presiseres det at lakken som har flasset av ikke medfører noen helsefare.

«Jeg må også nevne at lakken som treffer dine hender,
absolutt ikke er helsefarlig for hverken din familie eller venner.
Men dritkjipt er det at dette rammer deg og dine,
Jeg blir oppriktig lei meg og føler for å grine.»

– Det er morsomt å kunne svare med samme takt og tone som Ruben. Selv en klage kan skrives på en fin måte, sier Sjøberg.

For Hadland har ikke opplevelsen ført til mer enn en bitte liten ripe i lakken.

– Jeg er en trofast kaviarspiser og kommer til å fortsette med det fremover også, forsikrer han.