Obama satser for fullt i sluttspurten foran USA-valget. Bare i de to første ukene i oktober har Obamas valgkampanje brukt 82 millioner dollar på politisk tv-reklame.
Obamas halvtime
I kveld kl. 02.00 norsk tid sendes et 30 minutter langt reklameinnslag fra Obama-kampanjen uavbrutt på seks amerikanske fjernsynskanaler.
Mens kanalene BET, CBS, FOX, MSNBC, TV One og Univision sender det 30 minutter lange reklameinnslaget til Obama-kampanjen, vil CNN og ABC sende sine vanlige programmer.
- Vi ble kontaktet av Obama-kampanjen, men avslo ønsket deres, sier visepresident for publikumskontakt i Turner Broadcasting, Sal Petruzzi, til CNN.com.
Turner, som er moderselskapet til CNN, begrunner avgjørelsen med at CNN ikke ønsker å avbryte sine egne programmer med et 30 minutter langt reklameinnslag.
Taust fra ABC
ABC er ikke like åpne om hvorfor kanalen ikke solgte sendetid til Obama-kampanjen.
- Av prinsipp kommenterer vi ikke kunder vi gjør foretninger med, sier talsmann for ABC, Julie Hoover til CNN.com.
Hoover legger til at ABC tidligere har solgt sendetid til Obama-kampanjen, men at ingen av reklamesendingene varte så lenge som en halv time.
Dyre 30 minutter
Mediaeksperter som CNN har vært i kontakt med, mener Obamas halvtime på seks kanaler i natt har en prislapp på godt over 4 millioner dollar.
Det er svært sjelden at amerikanske presidentkandidater får kjøpe 30 reklameminutter på amerikansk fjernsyn.
Ross Perot betalte for et lengre reklameinnslag i 1992, men innslaget ble ikke sendt så tett opptil selve valgdagen.
Obama vs. McCain
Fra han ble Demokratenes presidentkandidat til i slutten av oktober har Obama-kampanjen brukt over 205 millioner dollar på tv-reklame.
Hans republikanske motstander, John McCain, har til sammenligning brukt 119 millioner dollar i samme periode, ifølge analysebyrået TNS Media Intelligence.