Hopp til innhold

Slutt på postreklame i helgene

Posten Norge slutter å sende ut uadressert reklame på fredager og lørdager.

Overfyllt postkasse
Foto: Johannessen, Sara / SCANPIX

Selskapet håper på å spare mellom 70 og 80 millioner kroner i året på tiltaket.

Etterspørselen etter uadressert reklame falt med 6,5 prosent i 2008, og fallet har vært enda større så langt i 2009, ifølge LO-bladet Posthornet.

Bring Mail har derfor valgt å tilpasse tilbudet til den faktiske etterspørselen, og sløyfe omdeling av uadressert reklame på de to dagene som minst berører kundene - altså fredager og lørdager.

Ikke negativt for kundene

Postreklamene på fredag og lørdag forsøkes i stedet å flyttes over til andre ukedager.

Thomas Støkken, direktør i Bring Mail, forteller at de vil spare betydelige beløp dersom de lykkes med omleggingen.

- Samtidig blir de negative effektene for kundene våre minimale, sier Støkken til Postens interne nettavis Infolink.

Omleggingen vil få konsekvenser for bemanningen, men ifølge
Posten Norge er det for tidlig å tallfeste bemanningsreduksjonene.

LES OGSÅ: Mindre reklame i posten

Fortsatt reservasjon mot reklame