Samtidig som fylkesrådet gikk inn for å heve kontrakten med Boreal Transport Nord- hadde MS Fløyfjell store problemer med å få lagt til kai i Tromsø.
- LES:
– Fullstendig tragisk!
– Talentløst!
Det var noen fortvilte passasjerer som kom endelig kom seg av hurtigbåten i Tromsø i ettermiddag. I frisk bris brukte hurtigbåten Fløyfjell 3 forsøk og over 20 minutter på å legge til kai.
– Det er jo andre gang på en uke, så det er litt håpløst.
– Jeg hadde ikke forventet noe annet egentlig. Vi vet jo at båtene ikke fungerer.
- LES:
Forfulgt av problemer
Hurtigbåtene mellom Harstad og Tromsø har vært forfulgt av problemer siden båtene stod ferdig i fjor sommer.
- LES:
- LES:
Motorhavari, for bratte landganger, hull i skroget forårsaket av bølger – og problemer med å legge til kai er bare noe av det som har rammet skandalebåtene de siste månedene.
Vil si opp kontrakt
Det er på bakgrunn av denne typen problemer fylkesråd for samferdsel, Kari Anne Opsal, nå varsler at de vil ut av kontrakten med Boreal Transport Nord.
- LES:
– I dag er det fin fønvind ute og da bør det ikke være et problem å legge til kai. Det bør jo være de beste forholdene å operere under nå under sommeren. Men man greier verken og holde rutetider eller regularitet, sier Opsal oppgitt.
Skipper oppgitt
Skipper Odd Hansen på Kistefjell stiller seg bak kritikken av båtene, og han er klar på hva slags alternativ han ønsker seg.
- LES:
– Ønskedrømmen er å få tilbake de båtene vi har hatt. Det var Rolls-Royce i forhold, sier Hansen.