Nettbuss Sør tok over driften av bussvirksomheten i Kristiansand og Søgne 1. januar. Siden den dag har mange reisende ventet på busser som enten aldri har kommet - eller har hatt store forsinkelser.
Fortsetter det slik blir det bøter til Nettbuss Sør, sier Siv E. Viken hos Agder kollektivtrafikk.
– I den grad publikum står ute og venter - så er ikke vi fornøyd. Det kan bli bøter for avganger som ikke blir kjørt og store forsinkelser osv, sier hun.
- Les også:
- Les også:
Krever rask bedring
Busselskapet presses nå for å sikre et busstilbud som passasjerene kan stole på.
– Nå er det full trøkk i Nettbuss Sør for de er heller ikke fornøyd - så lenge passasjerene ikke er fornøyd. Vi jobber tett sammen og det må bli bedre for hver eneste time som går nå, sier Viken.
– Bedre for hver dag
Anders Roger Øynes i Nettbuss Sør sier de jobber intenst med å forbedre seg.
– De 10 første dagene har vært utfordrende for oss, det er det ingen tvil om - og været har ikke gjort det enklere. Vi jobber knallhardt for å sikre publikum får det oppsatte tilbudet, sier han.
– Kan du love færre forsinkelser de nærmeste dagene?
– Vi forbedrer oss for hver dag. Det er ikke ønskelig med kundeklager, men de er viktige å få slik at vi kan forbedre oss. Alt av tilgjengelig materiell og personell jobbes det hardt med for å sette inn tiltak for å sikre at vi ikke får uønskede avvik og hendelser, sier Øynes.