Modellen ble fredag blåst opp naken på et 25 kvadratmeter stort digitalt reklameboard over inngangsdøra til kjøpesenteret, som ligger midt i Oslo sentrum.
– Vi starter her, så vil kampanjen følges opp andre steder i landet, sier landssjef for Reebok, Sigurd Granmark til NRK.
Rød ungdom klager i dag joggesko-reklamen inn for Forbrukerombudet og krever at kampanjen skal bort, skriver Dagbladet.
– Kynisk
– Det hele er komisk. Det er ikke noen sammenheng mellom å ha en kliss naken modell og å selge sko. Man kan lure på hvor dårlige skoene er når Reebok trenger en naken glamourmodell for å selge dem, sier leder i Rød ungdom, Iver Johansen Aastebøl, til avisen.
Aastebøl mener kampanjen er både kynisk og dobbeltmoralsk og at det bryter med markedsføringsloven å bruke kropp på denne måten.
Hva mener du? Si din mening under artikkelen!
– Forstår at det provoserer
Reebok på sin side mener at de har sitt på det tørre.
– Jeg ser ikke problemet med kampanjen, men jeg har full respekt for at andre har en annen mening. Jeg forstår at det provoserer, men jeg føler at vi er innenfor det som er akseptabelt, sier Granmark til NRK.
Før jul gikk Rød ungdom til angrep på en rekke reklameplakater i Oslo og andre steder i landet for å protestere mot retusjert reklame. Aastebøl ble nylig
.