Kanalen
I dag skil Kanalen Florølandet frå Brandsøy. Kanalen i Eidet (Florøeidet) vart bygd i 1872–1873 for å lette ferdsla mellom Gaddevågen og Florø hamn på nordsida og Solheimsfjorden på sørsida. Før det vart bygd ei hevebru, var det ferje over Kanalen. Denne brua vart avløyst av ei sterkare køyrebru i 1930.
Den gode hamna på Florevika - i ly bak Florelandet - var avgjerande for at Florø by vart grunnlagd der i 1860. Hamna låg like ved kystleia og passe nær til dei rike sildefiskeria kring Kinn.
Fugleskjærskaia vart bygd på Fugleskjera og vart opna i 1919. Alt i 1895 vart hamna skjerma med ein molo frå Florelandet til skjera.
Den øyrike og oppdelte Flora kommune har truleg "fylkesrekord" i tal stoppestader for Fylkesbaatane: Kring 1920 hadde Fylkesbaatane i alt 186 stoppestader, og av desse låg 19, eller godt over tiandeparten, i noverande Flora storkommune.
Kristoffer Hovden frå øya Hovden starta kring 1920 rutefart med motorbåten "Sendingen" mellom Bremanger og Bergen.
Farvatna kring Florø er kjende som ei "paddemark" med fårlege skjer og båar, og fleire fiskerifyr vart bygde for å gjere det tryggare for fiskeflåten.
Like ved Fugleskjærskaia bygde Fylkesbaatane nytt administrasjonsbygg i 1986 då hovudkontoret vart flytta frå Bergen til Florø.