Vegen Kaupanger–Loftenes
var ferdig som kjerreveg i 1848. Den vart avløyst av ein skikkeleg veg med bilvegstandard i 1938.
Vegen Sogndal-Marifjøra
var ferdig som køyreveg i 1848.
Veg oppover Sogndalsdalen
vart bygt i etappar på 1800-talet, og var ferdig heilt til den øvste garden Selseng i 1877.
Køyrevegen Barsnes-Loftesnes
var ferdig i 1920, men alt i 1848 vert det opplyst at det gjekk ein enkel sledeveg fram til Barsnes.
Sogndalsfjøra-Hafslo-Solvorn
Samanhengande vegsamband med køyreveg Sogndalsfjøra-Hafslo-Solvorn kom i 1907.
Veg Mundal-Bøyum
I 1878 vart det bygt veg frå Mundal gjennom Urdabukti til den indre delen av Fjærlands-bygda. I 1909 vart det bygt veg frå sjøen framover Stølaholmen på austsida av bukta.
Sogndalsfjøra-Nagløyri
I 1893 vart vegen Sogndalsfjøra-Nagløyri opna.
Sogndal-Hafslo-Solvorna
I 1907 vart det skikkeleg køyreveg Sogndal-Hafslo-Solvorn.
Riksvegen Sogndal-Leikanger
vart opna i 1937. Vegen var bygt ferdig frå Sogndal til Slinde i 1933, og resten av vegen gjennom Fatlaberget mot Hermansverk vart broten gjennom av eit arbeidslag på i alt 50 mann. Vegen framom Fatlaberget har vore ein av dei mest rasfårlege riksvegstrekningane i Sogn og Fjordane, og fleire gonger har det vore nære-på-hendingar. Også i Stedjeberget
mellom Fardal og Sogndal har det gått fleire store ras.
I mai 2007 opnar ein 2100 meter lang tunnel gjennom Stedjeberget, og hausten 2008 skal ein 2300 meter lang tunnel gjennom Fatlaberget vere ferdig. Rassikringa med tunnelar, bruer og nye vegar kostar til saman vel 330 millionar kroner.
|
Loftesnesbrua. (Foto: Arild Nybø, NRK © 2003) |
Frå 1938, då nyevegen til Kaupanger var ferdig, og til 1958, vart skyssinga ordna med ei kabelferje. Kabelferga vart lagt ned då den nye brua med eit spenn på 210 meter vart opna over Loftesnessundet i 1958.
Ny veg frå Distad til Hamrum
i Fjærland vart bygt i 1949.
Veg til Fimreite frå Eide
vart opna i 1994.
Vegen Fjærland–Skei og Fjærlandstunnelen
vart opna i 1986 etter ein hard kappestrid med Høyanger-lina om tverrsambandet gjennom fylket. Sjå:
Kampen om tverrsambandet.
vart opna i 1994, og knytte indre Sogn til resten av fylket med heilårs vegsamband.
Fjærlandskortet
- sjå:
Riksvegen Sogndal–Fjærland.
med den 2.969 meter lange Amlatunnelen vart opna i 1995.
Stedjebergtunnelen
mellom Sogndal og Fardal vert 2100 meter lang og opnar våren 2007. Tunnelen er bygd framom ei svært rasutsett strekning av riksveg 55.
Stengde vegar på grunn av snøras har vore kvardagen for mange av dei som bur i Fjærland.