Frå gamalt av var det skysstasjonar (skysskifte) på dei gamle handelsseta i Osmundsvåg, på Moldøen og Bryggja (sjå desse under "
Historia i Vågsøy").
Den første køyrevegen i Vågsøy var vegen over Maurstadeidet mellom Bryggja og Åheim, opna i 1866.
Bak Flotøyna ved Bryggja er det ei lun hamn som vart brukt som jektehamn i gamle dagar. Her samlast Nordfjord-jektene for å vente på god seglbør til Bergen.
Stadhavet og havet kring Vågsøy er eitt av dei mest verharde havstykka langs Norskekysten, med mange livsfårlege båar og fall. Då var lokalkjende losar gode å ty til.
Første postopnaren var handelsmann Ole Schmidt på Moldøen ca. 1850.
I Måløy var det i lang tid fleire dampskipsekspedisjonar.
Måløy fekk telegrafstasjon i 1864, telefon kom det i 1899.
hadde heilt frå Redningsselskapet vart skipa i 1891 stasjonar i Vågsvåg og Silda.
Måløy fekk sitt første hamnestyre i 1904, då Selje kommunestyre valde det første styret for «Sæternes og Skramsviken».
|
Før 1951 gjekk hovudtrafikken gjennom vestre løp av Måløysundet. Foto: Askeland © Fylkesarkivet |
Skongsnes fyr i Nord-Vågsøy var det første fyret i Vågsøy, bygd i 1870.
Jernbaneplanar
I jernbaneplanane tidleg på 1920-talet sysla ein med planar om å byggje sidespor til Måløy, Florø og Høyanger frå ”stamjernbana” som skulle gå nord-sør Vadheim-Sandane. I ein bymessig reguleringsplan utarbeidd for ”Moldøen bygningskommune” i 1917, planla ein å byggje ein elektrisk driven ”by-trikk” frå Sæternes til Gotteberg! På Sæternes var det teikna inn trikkestallar og jernbanestasjon, og trikken skulle vende på Gotterberg omlag der Vågsøy ungdomsskole seinare vart bygd.
Maaløy Ruteselskap skipa 1923 dreiv med godsruter og fisketransport Ålesund-Måløy–Bergen.
|
"Blaahav" var ein av båtane til Maaløy Ruteselskap. Foto utlånt av Ørnulf Blaalid |
var det einaste sambandet til fastlandet som folket på Vågsøy hadde frå starten i 1953 heilt fram til Måløybrua vart teken i bruk like før jul i 1973.
Flyplassplanar
hadde ein i Måløy i dei ekspansive sildeåra på 1950-talet. Den lokale flyplasskomitèen peika på eit område på Breimyra ved Brurahornet som høveleg for ein småflyplass. På 1980-talet lanserte dåverande ordførar
Rolf Domstein ideen om ein liten charterflyplass i Kroken vest for Bryggja. Heller ikkje her var flyforholda brukande.
Tidleg på 1960-talet starta Bergens Tidende distribusjon av aviser til Sogn og Fjordane med sjøfly.
Ekspressbuss
Nordfjord og Sunnmøre Billag – seinare innlemma i Fjord 1 – starta daglege ekspressbussruter frå Måløy til Oslo i 1988.
Fylkesbaatane starta ekspressbåtruter mellom Nordfjord og Bergen i 1971 m.a. med daglege anløp av Måløy.
Måløybrua vart opna 1974 av Kong Olav V. Brua var til den tid Noregs lengste, med 34 spenn og total lengde på 1.274 meter.