Ei av årsakene kunne vere at Kyrkjebø kommunestyre ikkje ville ha slik styggedom inn på vegane: Dei vedtok like godt totalforbod mot biltrafikk innanfor kommunegrensene, og det lokale kommunestyret heldt fram å seie nei til biltrafikk på strekninga Vadheim-Sande heilt fram til 1913.
Bilrute Vadheim-Sandane
Den første opptakten til eit billag vart teke i 1910. Då orienterte hotelleigar C.A. Ryg ved Hotel Gloppen fylkesmannen om at hotellfolket planla ei bilrute for turistar Vadheim-Sandane. I 1911 vart det endeleg gjeve løyve, og i 1912 rulla den første bilen mellom Sandane og Vadheim. Det var Karl Mjelva sin hotellbil frå Geiranger (sjå
Nordfjord og Sunnmøre Billag L/L). Etter denne prøveturen, vart A/S Fjordenes Automobilselskap skipa, etter initiativ frå hotelleigarar i Nordfjord og Sunnfjord, og dette var forløparen til
Firda Billag, som vart skipa i 1920.
Bilen skapte splid
Bruk av bil mellom Vadheim og Sandane førde til så mykje strid mellom hotellvertane at Sunnfjord og Nordfjord Turistforening vart kløyvd. - Dei som ivra for bilruter var
C.A. Ryg i allianse med hotelleigarar i Indre Nordfjord, først og fremst Peter Tenden på Hotel Central i Stryn. Andre hotelleigarar på strekninga Sandane-Vadheim var stort sett bilmotstandarar.
|
Den første bilen vart brukt både til person- og godstransport. Foto Riksarkivet |