Dei første Fylkesbaatrutene
til Selje gjekk til Eide i Moldefjorden. Starta i 1862. Frå 1874 vart ekspedisjonen flytta til Seljevågen.
Leikanger på Stadlandet
fekk fast anløp av rutebåtar frå Sunnmøre i 1886.
Johannes Ervik
starta på 1930-talet passasjer- og postkøyring til bygdene på Ytre Stadlandet. Rutene hadde korrespondanse med rutebåtar på Leikanger (til Møre) og i Selje (Fylkesbaatane). Gullik M. Hoddevik tok seinare over i same ruta.
Selje sa "nei"
Då tanken om å skipe Nordre Bergenshus Amtsbaater (Fylkesbaatane) i 1857, gjekk Selje kommune imot. Selje omfatta då også omfatta Vågsøy.
Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane vart skipa i 1858, og Måløy kom med som stoppestad for Nordfjord-ruta frå første dag. I 1859 avslo likevel Selje kommune etter framlegg frå Lars H. Eide å yte driftstilskot fordi dei meinte dampskipsrutene både var unødvendige og dyre. Dei hadde nok også i tankane at dei berre hadde eitt rutestopp lengst sør i kommunen. Men Selje måtte bøye seg og ta del i fellesutgftene til det fylkeseigde ruteselskapet.
Eide
Eide i Moldefjorden - den gamle skysstasjonen for ferdsla over Mannseidet - vart stoppestad for Fylkesbaatane i 1862, men det var berre på sørgåande rute frå Nordfjord til Bergen. Men kravet om at Selje "prestegard" skulle få rutestopp vart reist alt i 1860. Då vart det vurdert i leggje eit rutestopp til Eide i Moldefjorden, men dette vart ikkje gjennomført.
Selje/Nabben
Selje/Nabben vart stoppestad for Fylkesbaatane i kring 1870, då rutestoppen vart flytta frå Eide til Selje. Lokalrutene på Selje tok slutt på 1980-talet. Frå 1988 fekk Selje rutestopp (endestopp) for ekspressbåten Bergen-Nordfjord.
Drage
Drage fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1893, då moloen på 72 meter var ferdig. Men dampskipselskapet tok atterhald om å gå til Drage dersom det var dårleg vêr.
Barmøy
Barmøy fekk rutestopp av Fylkesbaatane i 1895. Etter at Fylkesbaatane avvikla lokalrutene, starta Selje kommune eit lokalt ferjesamband Barmsund-Barmen.
Leikanger
Leikanger på Stadlandet fekk fast anløp av rutebåtar frå Sunnmøre i 1886.
Selje sentrum
har idag dagleg snøggbåtsamband til Bergen.