Fra 2011 til i fjor var det femten prosent økning i tallet på passasjerer som reiste med Raumabanen.
Den største økningen kom naturlig nok i turistsesongen. Sommeren 2012 var det nemlig hele 35 prosent økning i passasjerer, sammenlignet med sommeren før.
Salgs- og markedsansvarlig Terje Fossum sier tallene viser at Raumabanen er en suksess, og deler sine tanker om hvorfor stadig flere velger å reise med denne banen.
Grunner
– Vi startet i 2008, men det var først i 2012 det virkelig tok av. Jeg tror det skyldes at vi har klart å eksponere oss på flere reiselivsmesser i Europa, USA og Japan.
– Samtidig har vi fått omtale i en rekke magasiner, samt dekning av internasjonale tv-stasjoner som har kommet og laget reportasjer om oss, sier Fossum.
I tillegg til trafikkøkningen er Raumabanen en klar vinner på kundefronten når det kommer til service.
– Ja, kundetilfredsheten på Raumabanen er på topp i NSB. En av årsakene til dette er nok godt miljø blant personalet, som føler et sterkt eierskap til sine tog.