Hopp til innhold

Flere klager på Posten

Stadig flere av oss klager på Posten fordi pakker eller brev blir skadd eller ikke kommer fram som de skal.

 

Postkasse
Foto: Sara Johannessen. / Scanpix

I fjor var det over 11.000 flere klager på posttjenestene enn året før.

- Post- og teletilsynet håper dette fører til at Posten skjerper seg, sier underdirektør Elisabeth Aarsæther.

 

- Vi håper og ønsker at Posten skal bli enda bedre og bruke klagene som et mål på kvalitet, sier hun.

 

- Når en kunde klager så betyr det faktisk at kunden ikke er fornøyd. Da må Posten skjerpe seg og bli enda bedre, sier Aarsæther.

76.000 klager

Posten får også mye skryt i rapporten om servivenivået i fjor, men Post- og teletilsynet påpeker at stadig flere klager på tjenesten.

Tilsammen kom det over 76.000 klager på Posten i fjor.

Da er det samtidig verdt å merke seg at vi hvert år sender 2,6 milliarder brev og pakker.

Informasjonssjef Pål Jakobsen i Postn innrømmer at ikke alt går som det skal.

- De fleste klagene gjelder brev og pakker som kommer forsinket fram eller som, i verste fall, ikke kommer fram i det hele tatt, sier han.

Økende netthandel fører til flere pakker i posten, men også til at flere pakker blir skadd, forsinket eller forsvinner.

- De siste årene har vi oppfordret kundene til å klage, fordi det gjør oss bedre, sier Jakobsen. 

 

AKTUELT NÅ