Sjakk-OL i Tromsø har lenge vært på jakt etter en hovedsponsor til det gigantiske arrangementet i august.
- Les også:
Og fredag ble det klart at det internasjonale selskapet KPMG blir sjakkarrangementets hovedpartner.
– Vi er svært fornøyde med å kunne inngå et bredt samarbeid med en nasjonal aktør som KPMG. KPMG deler mange av de verdiene vi står for i Sjakk-OL og passer derfor veldig godt inn som hovedpartner. Vi er glade for at KPMG ønsker å hjelpe oss skape sjakkfeber i Norge frem mot selve sjakk-OL. Dette er en avtale til stor glede for begge parter, sier administrerende direktør i Chess Olympiad Tromsø 2014, Børge Robertsen i ei pressemelding.
- Les også:
2000 deltakere
Som en del av avtalen skal KPMG og Norges Sjakkforbund arrangere en landsomfattende sjakkturnering for amatører fram mot olympiaden i Tromsø.
– Her vil studenter og bedrifter i ulike byer rundt om i landet kunne utfordre hverandre. Vinnerne fra studiestedene og fra bedriftsturneringene møtes til den store finalen i KPMG Chess Competition som vil avholdes samtidig med olympiaden i Tromsø i august, sier Guro Steine, kommunikasjonsdirektør i KPMG.
- Les også:
160 deltakerland og 2000 deltakere stiller når Sjakk-OL begynner i Tromsø 1. august.
KPMG har over 120.000 medarbeidere rundt om i verden.
Ledelsen i Sjakk-OL vil foreløpig ikke opplyse hvor mye penger KPMG betaler for å bli sponsor.
- Les også: