– Jeg har ingen oppskrift, men vi har aldri vært redde for å eksperimentere. På våre sider kan du finne bloggende studenter side om side med presidenter, forteller Nicholas Sabloff.
Eventyret startet for ti år siden, med en blanding av blogger og journalistikk. 214 millioner unike brukere senere, er ordren fra grunnleggeren klar: Hvil aldri på laurbærene!
Norge må vente
– Vi vil informere, inspirere og underholde. Huffington Post scorer høyt på å gi folk det de ønsker seg, en blanding av alt dette, sier Sabloff. Han tror det er årsaken til at nettstedet har passert New York Times i oppslutning og ble den mest delte digitale publisist i 2014.
Tirsdag holdt han foredrag på NONA-konferansen i Oslo. NONA er en norsk organisasjon for nettnyheter.
Huffington Post kommer allerede ut i 13 land. Nå står Kina, Australia og Mexico for tur. Nettstedet skal også få en arabisk utgave. Norge må vente.
– Vi konsentrerer oss om ett marked ad gangen, men jeg utelukker ikke en norsk Huffington Post i fremtiden, sier Sabloff.
Foreløpig nei til Facebook
Mediegiganten Facebook innledet nylig et samarbeid med ni store medieaktører som skal levere komplette artikler rett i nyhetsstrømmen. Norske mediehus er foreløpig skeptisk til å slippe tak i eget innhold.
Huffington Post har sagt et foreløpig nei, men avgjørelsen er ikke risset i stein.
– Det ligger i vårt DNA å eksperimentere. Vi er optimistiske på vegne av eget innhold, og er ikke bekymret over utviklingen, sier den internasjonale redaktøren.
– Er det noe dere ikke får til?
– Vår største utfordring er å ikke slå oss til ro med suksessen. Vi må alltid være på vakt, for virkeligheten kan se helt annerledes ut om fem år. Utviklingen går raskt for de digitale mediene. Men vi er utrolig stolte over dette eventyret, som startet i New York for ti år siden, sier Nicholas Sabloff.
- LES OGSÅ: AOL kjøper Huffington Post