I «Anno» skal 14 deltagere leve i Bergen på 1700-tallet, med mål om å vinne et Borgerbrev som var forbeholdt de mest vellykkede i samfunnet. Hver uke blir en deltager sendt hjem etter dueller og turneringer.
886.000 så premieren på NRK1 i går, noe som tilsvarte en markedsandel på 49 prosent.
– Jeg er selvfølgelig glad for at nesten 900.000 så premieren. Dette er et program mange mennesker har jobbet med lenge, så dette var en god nyhet, sier prosjektredaktør Unni Ødegård.
- Les også:
- Les også:
Hadde ingen forventninger
Programmet er NRKs største realitysatsing gjennom tidene, og har et budsjett på 33 millioner kroner. Ødegård hadde ingen forventninger om seertallene før premieren.
– Det var litt vanskelig å ha noe forventninger til hvor mange seere vi skulle få. Dette er et helt nytt prosjekt for NRK og for seerne våre. Nå håper vi at seerne blir med og følger programmet videre.
Anno ble også godt mottatt av VGs anmelder, som mente realityserien hadde et godt konsept og interessante deltagere.
De to neste episodene vises allerede i kveld og i på lørdag på NRK1.