Då Petter Olsen let det bli kjent at han skulle selje eit eksemplar av Edvard Munchs meisterverk «Skrik», samstundes som han er i gang med å opne sitt eige Munchmuseum på Ramme gard i Hvidsten i Akershus, klødde nok mange seg i hovudet.
Er ikkje «Skrik» det perfekte biletet å ha på eit Munch-galleri?
– Joo, men, treng me det då? Er det ikkje fint her utan akkurat det biletet? spør Petter Olsen.
Men det er fleire grunnar til at Olsen har valt å selje det fjerde og siste skriket, som framleis er i privat eige.
Han er mellom anna redd for at om han hadde beheldt biletet, så hadde folk berre kome for å sjå «Skrik», og ikkje noko anna.
– Dessutan trur eg det kunne ha blitt ein belastning å ha det her på forskjellig vis. Det kunne ha ført til angst og engstelse, seier Olsen.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Kulturarv
Edvard Munch kjøpte Nedre Ramme av familien til Olsen i 1910 og busette seg der.
Petter Olsen er i gang med å bygge eit kompleks som skal innehalde hotell, konferansesenter, stedsmuseum og sjølvsagt, eit galleri, der han skal stille ut dei mange kunstverka som blir att i samlinga hans, sjølv om «Skrik» forsvinn til utlandet.
– Staden innbyr til det, med den kulturarver me har her ute, seier han om kvifor han satsar på museum og galleri.
Og det er ikkje berre Munch som får plass i galleriet.
– Eg har ein del Munch, men også verk av andre kunstnarar som hadde tilhald og virke her ute. Mellom anna Kristian Krogh, Frits Thaulow, Oscar Wergeland, seier Olsen.
- LES OGSÅ:
Får mykje for pengane
Petter Olsen innrømmer at han er litt letta over å bli kvitt eitt av dei mest kjente bileta i verda.
– Også fordi ein kan få så mykje anna i staden for det, seier han.
– Det passer fint at det kjem til ein plass i utlandet der det blir teke godt vare på og blir sett av mange. Me har jo tre «Skrik» her i Oslo, seier han.
Men før Petter Olsen skilte seg med «Skrik» fekk han skrevet ned det Edvard Munch skreiv på rammen av biletet.