– Dette var veldig hyggelig, sier en storfornøyd Bjørn Aksel Storaker i NRKs promoavdeling.
Storaker står bak NRKs reklamefilm, ofte referert til som promo, for Wimbledon-turneringen. Filmen, som du kan se øverst i saken, kombinerer lyd og bilde på en kreativ måte som tydeligvis har imponert juryen.
– Etter at
førte det til kreativitet i musikkvalget. Da endte vi opp med å kombinere beatbox og tennislyder.Hvem fikk ideen?
– Ideen var min. Vi har laget en lignende promo før, der vi har gjort noe lignende med bare menneskelyder
Henger en slik pris høyt?
– Det var første gang det ble delt ut, men filmen vant i konkurranse med TV 2, TV 3 og TV Norge, så jeg tror det er ganske bra.
Nå håper Storaker filmen også kan gjøre det bra på utenlandske prisutdelinger.
Gullbransonprisen er norsk reklamefilmbransjes egen fagprisutdeling. Navnet på fagprisen er inspirert av Johan Gulbranson, som har vunnet under prisutdelingen Cannes Lions 19 ganger.