Kvinnene og mennene på Forbes si liste over dei 100 mektigaste kjendisane i verda har til saman tent inn 4,5 milliardar amerikanske dollar dei siste tolv månadane. Men dei har også nådd toppen ved å skaffe seg mektig påverknad gjennom medieomtale, og ikkje minst sosiale media.
På topp er popfenomenet Lady Gaga, som klatrar fire plassar frå i fjor.
«Little Monsters» får æra
Lista har kome ut årleg sidan 1999 og måler kven som er den mektigaste kjendisen i underhaldningsindustrien ved å sjå på inntekt, medieomtale og popularitet i sosiale medier. Den er basert på inntektene mellom 1. mai 2010 og 1. mai 2011.
Forbes rangerte Gaga på første plass, ikkje berre grunna inntekta på 90 millionar dollar i året som gjekk, men hennar 32 millionar Facebook-følgjarar og ti millionar Twitter-følgjarar.
– Lady Gaga slo Oprah dette året på grunn av hennar popularitet i sosiale media. Ho veit å bruke Twitter og Facebook til å oppmuntre sine «små monster» (kallenamnet til fanskaren, journ.merkn.), noko som leier til rekordstort platesal og medieomtale. Ho er det beste eksempelet på korleis kjendisar i framtida må byggje karrierene sine, skriv Forbes-redaktør Dorothy Pomerantz i grunngjevinga.
«Little Monsters», som fanskaren til Lady Gaga blir kalla, stod nyleg for éin million digitale nedlastingar av singelen «Born This Way» på knappe fem dagar.
Oprah på veg ned?
Oprah Winfrey, som nyleg spelte inn siste episode av sitt populære talkshow, mistar førsteplassen på lista i år. Det er berre tredje gong på sju år at Oprah gir frå seg førsteplassen, men magasinet spår at kjendisen vil få vanskar med å erobre den igjen.
Ho skal framover fokusere på sitt eige TV-nettverk, OWN, som slit, ifølgje Forbes. Winfrey klarer seg likevel meir enn godt nok på andreplass, med ei inntekt på 290 millionar dollar.
The Biebs, eller Justin Bieber, har kome seg langt i ein alder av 17 år. Han er den yngste på lista, heilt oppe på tredjeplass. Han tente 53 millionar dollar, størsteparten på filmen om seg sjølv, «Never Say Never».
Også han har lukkast med bruken av sosiale media. Ray Kay-regisserte «Baby» vart sett av 500 millionar på YouTube og fanskaren «The Beliebers» er ivrige etter å dele favorittmusikken sin på Internett.
DiCaprio klatrar høgt
Leonardo DiCaprio har klatra lengst på lista i år, 56 plassar opp til ein 15. plass. Han har opplevd stor suksess med filmane «Shutter Island»og «Inception», og sistnemnte var på sjetteplass av filmar i 2010 som tente mest pengar.
Ikkje mindre enn 825 millionar dollar tente filmen globalt, og det er ein stor faktor til at DiCaprio hadde ei inntekt på 77 millionar dollar dei siste tolv månadane.
Hardt arbeid betaler seg, også i kjendisverda. Det britiske rockebandet Muse har halde på sidan 1997, men er først i år inne på lista på ein 34. plass. Etter mykje turnering og sju album er pengane verkeleg byrja å strømme inn på kontoen.
Sportsstjerner med reklamesuksess
Både tennisesset Rafael Nadal og forballspelaren Lionel Messi dukkar opp på lista for første gong, og ikkje berre grunna sportsprestasjonane sine.
Nadal tente 10,5 millionar dollar i prispengar i fjor, men store reklamekampanjar er noko av grunnen til at han har nådd 46. plass. Han har tent mykje pengar på avtalar med Nike, Giorgio Armani og Bacardi.
Messi signerte nettopp avtale med Dolce & Gabbana, og tener allereie gode pengar gjennom merker som Adidas og Pepsi.
Desse fall ut
Magasinet merkar seg at Britney Spears, som var nummer seks i 2010, ikkje nådde lista i det heile tatt i år fordi ho ikkje turnerte.
Også Daniel Radcliffe, stjerna i Harry Potter, datt ut av lista. Han var nummer 82 i fjor, men får det «tøffare» no som «Harry Potter»-filmane nærmar seg slutten.