Under Norges største mosjonskampanje
, har det vært en konkurranse om hvilket badeanlegg som har markedsført kampanjen best.Sist uke falt avgjørelsen hos Norges Svømmeforbund, hvor Karasjok Svømmehall stakk av med seieren.
Har svømt over 200 mil
– Med over 240 deltakende svømmehaller anså vi vinnersjansene for små, så det var en stor glede for Karasjok Svømmehall å få beskjed om at vi er best i landet på å markedsføre Svøm deg til Playitas, skriver driftsansvarlig ved Karasjok Svømmehall Karl-Fr. Teigen i en pressemelding.
Ca. 6 % av Karasjoks befolkning deltar nå på kampanjen og har i skrivende stund samlet tilbakelagt ca. 200 mil (2.000.000m) i bassenget.
Entusiastiske sevicemedarbeidere
– Å være kommunal svømmehall i en kommune med relativt få innbyggere betyr at det er smått med midler til markedsføring, og at man derfor må satse på kreativiteten til de ressursene man rår over for å nå ut til publikum.
–Innsatsen til våre entusiastiske og flinke servicemedarbeidere er den viktigste suksessfaktoren for kampanjen. De må ta største del av æren for seieren i markedsføringskonkurransen, heter det i pressemeldingen.
(artikkelen fortsetter under bildet)
24 timers svømming
Juryen i Norsk Svømmeforbund ramser opp en rekke tiltak Karasjok Svømmehall har gjort for å kunne smykke seg med tittelen landets beste:
- De har fått mye mediaomtale
- Arrangert 24 timers svømming
- Laget egen Facebook-side
- Satt opp egne premier
- Skal arrangere avslutningssvømming til midnatt i kampanjeperioden
I tillegg understreker juryen at de har vært meget kreative med små ressurser.