Mandag mottok partyjoik bandet Rolffa priser for sin populæritet på streaming på blant annet Wimp og Spotify.
– 1,5 millioner er ganske mye
– Det er ganske lenge siden vi fikk vite om den prisen. Og "Toppløs" hadde jo allerede over 1,5 millioner treff for over to år siden. Og det som var morsomt var at "Hjerteknuser" også ble med på det her. Det var "Hjerteknuser" som toppet hele greia. Det er klart vi er overrasket, 1,5 millioner er jo ganske mye, sier Rolf Morten Anti Amundsen.
- Les også:
- Les også:
Rolffa vet ikke helt hvordan de har klart å lykkes så godt. Men de har en mistanke.
– Kanskje det er det at det samiske og det norske møtes på denne måten, at det da på en måte blir en norsk pop musikk og da tenker jeg spesielt på Hjerteknuser. At det kanskje er litt mer spiselig for den vanlige nordmann, forteller Rolf Morten.
Bandet Rolffa vil fortsette
Bandet mener det er billig med Spotify og Wimp og det er derfor det har gått fortere enn det for eksempel ville gjort med CD salg.
– Rolffa må vel fortsette etter en sånn her oppslutning, smiler Rolf Morten.
- Les også:
- Les også:
- Se bilder fra Partyjoik releaseparty: