Det er åtte år sidan Bergen sist sa blankt nei til reklame i Bergen. Men for ei veke sidan opna byrådet i Bergen for reklame på mellom anna bussar, skur, bysyklar og byromsmøblar. No ber byrådet bystyret om å seie ja reklame i store delar av Bergen sentrum.
Men Ungdommens bystyre er kritisk til at bystyret seier ja til å la byrommet bli ein annonseplass.
– Reklame i bybildet skadeleg for ungdom, seier Martin Blytt, leiar i komiteen for miljø- og byutvikling i Ungdommens bystyre.
– Den seier ungdomar noko om korleis ein skal sjå ut, kva ein skal gå med, korleis ein skal vere og oppføre seg. Å ha dette i bybiletet er ikkje bra.
Kan svekke sjølvtilliten til unge
Blytt meiner reklame i byrommet vil føre til fleire problem, særskilt for unge i Bergen.
– Det er jo kjent at mange ungdomar slit med eige sjølvbilete grunna påverknad frå store kommersielle aktørar.
Blytt meiner reklame i Bergen sentrum kan føre til at unge får dårlegare sjølvtillit.
– Me veit jo at ungdom er ei sårbar gruppe, og dersom reklame blir endå meir synleg i bybilete vårt kan dette forsterke eit allereie eksisterande problem.
LES OGSÅ:
(Artikkelen held fram under biletet)
Avviser at reklame vil forsterke problema
Leiar av komiteen for miljø og byutvikling i Bergen kommune, Asle Wingsternes, trur ikkje reklame i byen vil få slike følgjer for ungdom.
– Me blir utsett for mykje reklame i løpet av ein dag. Me har reklame på mange offentlege flater, for eksempel i ulike medium som nettaviser, tv, radio og vindusflater.
– Eg trur ikkje desse reklameflatene er med på å forsterke problem med sjølvtillit hjå barn og unge, seier Wingsternes.
Han legg til at det i dag finst lover når det gjeld reklame retta mot barn og unge.
– Desse skal me sjølvsagt følgje.
LES OGSÅ:
– Reklame påverkar ideen om kva som er vakkert
Thomas Wold er stipendiat ved NTNU og har forska på kroppskultur og mediepåverknad. Han seier det ikkje er ubetydeleg kor store mengder reklame folk har rundt seg.
– Repetisjon er det fremste verkemiddelet i reklame. Det fungerer med tanke på å få selt ting. Det er ein grunn til at ein er interessert i å bruke pengar på det.
Wold seier mykje reklame bygger opp om bestemte skjønnheitsideal.
– Reklame påverkar kva ein tykkjer er vakkert. Ein kan få idear om for eksempel kor tynn ein skal vere. Den kan og ha ein intensjon om å fortelje folk kor gale det kan gå dersom ein ikkje har bestemte ting, som spesielle merkevarer.
Han legg til at dei minste barna også kan verte påverka av annonsar i det offentlege rom.
– Små barn klarar ikkje å skilje reklame frå andre bodskap. Det er fyrst i løpet av barneskulen at ein lærer seg å skjønne kva som er reklame og kva som er anna informasjon.
Dårleg innverknad på det lokale næringslivet
I tillegg til å peike på konsekvensane meir reklame i bybildet kan få for ungdom, er Martin Blytt uroa for kva dette vil ha å seie for det lokale næringslivet.
Han meiner at dersom kommersielle aktørar får reklamere i byen vil dette køyre over mindre lokale aktørar.
– Det vil heilt klart ha ein dårleg innverknad på det lokale næringslivet i Bergen.
– Me kjem til å halde fram med å jobbe for at vår meining skal bli betre høyrt i saka.
LES OGSÅ: