– Samnanger har ein kort veg ifrå eksisterande jernbane med tunnel inn til Samnangerfjorden. Der kan ein på ein god måte samlokalisera både hamn og godsterminal, seier bystyrerepresentant for Ap Geir Steinar Dale.
Jernbaneverket er snart ferdig med å greia ut kvar ny godsterminal for Bergen skal ligga.
Men med kort tid igjen dukker no eit nytt – eller gamalt – alternativ opp igjen i debatten. Etter store protestar på folkemøte i Arna, har Jernbaneverket igjen blitt oppfordra til å sjå utanfor Bergen for framtidas godsterminal.
Dei har no børsta støv av eit alternativ med godsterminal inst i Samnangerfjorden. Forslaget var på bordet for fleire år sidan, men vart raskt vurdert som uaktuelt av Jernbaneverket den gong.
– Så langt har vi tenkt at det ikkje har vore aktuelt. Men sidan dette har blitt lansert på ny, kjem vi til å gå gjennom heile argumentasjonen vår på ny, seier regiondirektøren i Jernbaneverket Lars Christian Stendal.
Har truleg liten sjanse
To viktige årsaker til at Samnanger vart droppa, var den lange ekstra reisevegen for både båtar og bilar som frakta gods til og frå ein godsterminal.
Når Jernbaneverket no ser på alternativet igjen, er det berre for å undersøka om vurderingane framleis står seg. Ein ny utgreiing vert det med andre ord ikkje.
– Vi ser på det på nytt for å sjekke det grundig, anten inn i saka eller ut av saka, seier Stendal.
Ved Samnangerfjorden kan det byggast både godsterminal og containerhamn i
motsetnad på Unneland i Arna.
– Det er vanskeleg å sjå at det kan bli ei hamn i Haukelandsvatnet på Unneland. Samlokalisering er viktig i denne samanhengen.
To alternativ i Arna er framleis aktuelle: Unneland og Espeland. Rådal og Flesland er også moglege plasseringar.
- LES OGSÅ:
Delte meiningar
Ordførar Marit Aksnes Aase i Samnanger er ikkje sikker på at ho er positiv
– Denne saka om ei storhamn har vore oppe tidlegare i vår kommune. Då var det rimeleg stor debatt og engasjement i bygdene her inne og i kommunestyret. Kommunestyret takka den gongen nei.
Arbeidarpartiet sin ordførarkandidat Nils Ådland ønsker derimot godsterminalen velkommen til Samnanger.
– Det å sjå dette i samanheng med næringsutvikling og det å kunne skapa varige arbeidsplassar er viktig for oss
– Ein omveg
Stendal har på si side sterke innvendingar. Det er han som skal gje innstilling i oktober.
– For å komma inn til Samnanger får båtane ein ekstratur på om lag 50 nautiske mil.
Kva alternativ dei ender opp med til slutt kan han ikkje seie noko om.
– Me veit endå ikkje kva som er det beste alternativet. Ein må venta til innstillinga er klar i oktober.