Tunnelane må blant anna få betre ventilasjon og lys, alarmtelefonar og brannsløkkingsapparat.
- LES OGSÅ:
Vegvesenet i Hordaland vil bruke 1. 4 milliardar på 30 tunnelar, mange med lite trafikk.
– Det er ikkje trafikken det kjem an på, men krava i forskrifta. seier Olav Finne, avdelingsdirektør i Statens vegvesen i Hordaland.
– Tunnelane skal bli tryggare
NRK fortalde i dag om oppgraderinga av Folgefonntunnelen i Hordaland. Det skal brukast over 500 millionar på den 15 år gamle tunnelen, slik at den når dagens standard. Det er meir enn byggeprisen.
– Er ikkje tunnelane trygge i dag?
– Tunnelen er ikkje usikker, den tilfredsstiller det tryggingsnivået som var kravet når den var bygd i 2000. Men poenget no er at det vert stilt mykje strengare krav.
– Så ein må oppgradera ein sikker tunnel som er sikker for ein halv milliard?
– Den er sikker, men ikkje så sikker som den vil bli når den er oppgradert.
Berre å oppfylle minstekrava i ei ny forskrift for tunnelane vil kosta over 700 millionar kroner, men Vegvesenet meiner det doble trengst.
– Må bruka sunn fornuft
Politikarane håpar å sleppa billigare
– Sunn fornuft er ofte lurt. Så må me sjå kva som er trengst tryggingsmessig, og kva som er andre ønskelege oppgraderingar, ein kanskje kunne greidd seg utan.
– Tryggleik skal ligga føre, men me må også sjå det an etter trafikken, seier Nils T. Bjørke, leiar i samferdsleutvalet i Hordaland fylkeskommune.
I Sogn og Fjordane er det vedteke å bruke 1.4 milliardar på fylkesvegtunnelane.