Måndag foreslo transportetatane å utsetta prosjektet til 39 milliardar med seks år.
Likevel står dei største partia på Stortinget fast på byggestart i 2018.
– Absolutt. Den gongen vi begynte å snakke om byggestart i 2018, så var det var fundamentet for det faglege råd. Difor meiner eg det er viktig å halde fast med ambisjonen, seier Torill Eidsheim (H).
- LES OGSÅ:
Sjølv om fjordkryssinga mellom Os og Stord vert stadig meir kostbar, held både Eidsheim og Magne Rommetveit frå Arbeidarpartiet fast på ambisjonen om at byggestart for ferjefri E39 over Bjørnafjorden i 2018.
– Eg synest det som har vore målet, framleis må stå fast. Før regjeringsvalet i 2013 blinka både statsministeren og KrF-leiaren ut 2018 som tidspunktet for byggestart, seier Rommetveit.
– Det er urealistisk
Man regionvegsjef Helge Eidsnes meiner at ambisjonen om 2018 er urealistisk.
– Dette er eit svært omfattande vegprosjekt. Vi klarer ikkje å vere klar med planlegginga til då. Det har vi sagt heile tida, og har vore tydelege på at vi treng 2018 og mest sannsynleg også 2019 til planlegging, seier Eidsnes.
I tillegg meiner fagetatane som måndag la fram grunnlaget for nasjonal transportplan at det ikkje er realistisk å finna pengane som skal til før i 2024.
– Innanfor dei rammene som no er tilgjengeleg, og prioriteringane som ligg der. Slik vi vurderer det er det ikkje pengar i første fireårsperiode frå 2018.
- LES OGSÅ:
– Uansvarleg å starte no
Marthe Hammer (SV) er overraska over at dei store partia heldt fast på byggestart 2018 – sjølv om vegvesenet meiner det er urealistisk både når det gjeld planlegging og realisering.
– Her er det mogeleg å snu. Det er bra at fagetatane har kome med eit meir realistisk kostnadsoverslag. Eg er einig i at det er uansvarleg å starte bygginga no. Det vil føre til meir trafikk og forureining, og i tillegg binde opp pengar som vi treng til utbygging av bybane, jernbane, rassikring og nye sykkelanlegg, seier Hammer.
- LES OGSÅ:
Vil kjempe mot utsetjing
Næringsorganisasjonane aksepterer ikkje at ein skal venta i opp mot seks år.
Atle Kvamme i Bergen næringsråd er klar på at fjordkryssinga over Bjørnafjorden må inn igjen i den første fireårsperioden av nasjonal transportplan, og at spaden helst bør settast i fjorden i 2018.
– Statsministeren har lovt 2018, og det har også samferdsleministeren. Vi kjem til å stå på med alle andre næringsorganisasjonar for å få Hordfast inn igjen i budsjettet for første periode så fort som mogeleg, seier Kvamme.