Nesten halvparten av alle kontrollerte motorsyklar bråkar ulovleg høgt Ein av åtte motorsyklar bråkar så mykje at dei får bruksforbod etter ein kontroll. Men mange 16- og 17-åringar vil gjerne at det skal støya litt. Av Sjur Mikal Dolve
Ingen tiltak mot helsefarlig Oslo-luft Selv om det lyste rødt for luftkvaliteten både på Hjortnes og Alnabru i morgenrushet mandag, er det ikke satt inn tiltak for å hindre biler i å slippe ut helsefarlig eksos. Av Olav Juven
Slik skal du tvinges til å la bilen stå Beredskapstakster, miljødifferensierte bompengetakster, rushtidsavgift, lavutslippssoner og dieselforbud. Vi rydder opp i jungelen av tiltak som skal få folk til å la bilen stå. Av Olav Juven
NAF vil innføre «veiprising» NAF vil spore hvor du kjører, hva du kjører og når du kjører med bombrikken. – Vi har teknologien til å innføre veiprising, nå er det snakk om å ville bruke systemet, mener organisasjonen. Av Angelica Hagen, Trond Lydersen og Martin Giæver
Hvert år dør 185 Oslo-borgere for tidlig på grunn av svevestøv For første gang har forskere tallfestet hvordan luftforurensningen påvirker helsa til hovedstadens innbyggere. Av Anette Holth Hansen og Nina Didriksen
Bråstopp for Oslos miljøgebyrsoner Regjeringen setter en effektiv stopper for Oslos ønske om gebyrsoner for biler som forurenser mye. Av Olav Juven, Dag Aasdalen og Andreas de Brito Jonassen
Oslo-drosjene kan bli tvunget over på strøm Drosjene i Oslo kan bli tvunget til å være elbiler eller hydrogenbiler i 2020 eller 2021. Nytt lovforslag fra regjeringen gjør det mulig å stille strenge utslippskrav over hele landet. Av Olav Juven
Grønt lys for avgiftssoner Lastebilene blir trolig de første som må betale et ekstra gebyr for å forurense Oslo-lufta. Av Anette Holth Hansen og Olav Juven
Ny rapport: 60 kroner i bommen for dieselbiler Alle dieselbiler unntatt de aller nyeste bør betale 60 kroner i bomringen i Oslo, ifølge ny utredning. På toppen av det blir det foreslått rushtidsavgift og nye bommer på bygrensa. Av Olav Juven og Dag Aasdalen