Mener ny E39 kan redusere antall dødsulykker med 90 prosent 21 personer har omkommet på E39 mellom Mandal og Lyngdal i løpet av 30 år. Ny firefelts motorvei vil redusere antall omkomne med 90 prosent, mener Nye Veier. Av Lars Eie
Ny E39 setter liv på vent: – Det verste er å ikke vite Da kona ble syk vurderte Widar Rekevik og familien å flytte fra huset sitt. Men planer om ny E39 stikker kjepper i hjulene for Rekevik og flere hundre andre. Av Lars Eie
E39 måtte stengjast etter trailervelt - føraren mistenkt for promillekøyring Ein trailer velta laurdag formiddag på E39 ved Lindlandstunnelen i Kvinesdal. Føraren er pågripen av politiet etter mistanke om promille. Av Sander Heggheim
Anklager ordførere for å spre falske opplysninger i betent E39-sak Tidligere bondelagsleder frykter at feil opplysninger blir avgjørende for hvor nye hovedveien mellom Stavanger og Kristiansand skal gå. Av Åse Karin Hansen
En kvinne omkom i trafikkulykke på E39 TRONVIK (NRK): Det er manuell dirigering på E39 ved fylkesgrensen mellom Rogaland og Agder etter frontkollisjonen. Av Torkel Anstensrud Schibevaag, Mari Friestad, Elias Håvarstein og Lise Marit Kalstad
Gigantfunn av mineraler kan gå tapt grunna ny veg EIGERSUND (NRK): Under bakken er det funne mineral til 300 milliardar kroner. No kan det bli lagt ny E39 over funnet, og store verdiar vil då gå tapt. Av Erik Waage, Stine Bækkelien og Cecilie Berntsen Jåsund
– Skal du ferdast om natta, får du eit alvorleg problem i mange år framover Dei neste fem-seks åra vil det bli vanskeleg å køyre på Vestlandet om natta. Fleire milliardar skal brukast for å gjere over 200 tunnelar tryggare. Av Geir Bjarte Hjetland
Veisaltingen doblet - ny teknologi skal snu trenden Saltingen på norske veier er doblet på ti år. Det har vært mål i mange år å redusere bruken, men nå kan endelig ny teknologi sørge for at det faktisk skjer. Av Madeleine Mellemstrand og Frans Kjetså
En omkom etter bilulykke i Mandal En person døde av skadene etter ei trafikkulykke på E39 i Mandal søndag ettermiddag. To andre er skadd. Av Hans Erik Weiby og Lars Eie