Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Hva koster sportsendingene i NRK?
Debattforum > Alt om sport > Sport
Omniscient
Jeg har inntrykk av at bruken av tid og penger i NRK (TV) til sportssendinger er stadig økende.

Skulle gjerne vite:
Hvor stor andel av NRK’s budsjett gikk med til sportsendinger i 2009?
Hvor stor andel av total sendetid gikk til sport, inklusiv reprise-sendingene?

Hva koster i gjennomsnitt ”live” sportsendinger pr. time og hvilke beløp snakker vi om totalt for år 2009?

Sponsorer bidrar ofte med midler til sportsendingene. Hvor mye bidro de med til sammen i
fjor?

Mitt inntrykk er at NRK utvikler seg til tilnærmelsesvis å bli en ren sportskanal.
Er pengebruk og tidsbruk representativt i forhold til de interesser og ønsker lisensbetalere generelt
har?

Det virker på meg som at det fortløpende utvikler seg ei kvalitetssenking på stort sett alle andre typer tv-programmer - nyhetssendinger medregnet (unntatt sportsnyheter).

Resten av sendetiden fylles opp med repriser samt gamle Amerikanske serier (bl.a.Dynastiet).
Etter midnatt blir det sendt alle typer ”jukebokser” beregnet for eventuelle seere som godt kan tenke seg å se de samme programmene i uendelighet.

Jeg er i prinsipp ikke mot sportsendinger, men har oppfatning av at NRK-redaksjonen for det meste består av en gjeng sportsfanatikere som vet å rope høyt og derved får viljen sin.

Vi andre, som ikke er VELDIG sportsinteresserte kan vel tenke seg flere kulturbaserte programmer som f.eks musikk, samt flere opplysnings/-dokumentarprogrammer. Gjerne samfunnskritiskeog avslørende (dog har NRK sendt noen slike).

12. februar starter OL som medfører en sportsmetning av sendetiden NRK har til rådighet i en 2-3 ukers periode. Vel, vel, det finnes jo andre kanaler.

PS! Hvorfor starter NRK med å sende Superbowl? Det er vel noen som synes det er for lite sport i sendingene?

Er den noen som kan gi meg noen svar på mine spørsmål?

Hilsen lisensbetaler.

appelsinjenta
Hei smile.gif
Hvis du ønsker svar fra _NRK_ på spørsmålene, må du nok henvende deg direkte via e-post el. noe. De har som prinsipp at debattforumet er for brukerne, og her svarer ikke folk fra NRK. Dette stedet skal være reservert for vår synsing.

Og synse kan man jo:
Personlig følger jeg gjerne med på en god del sportssendinger, men de kunne mer enn gjerne spare inn både penger og tid ved å redusere kraftig på disse (jeg kaller det) "hoffreportasjene" i forkant av begivenhetene. Slik som: Hvor spent var bestemora til treneren før dagens øvelse? Og hva pleide de å spise til middag da utøver xx var liten?
Slikt stoff har svulmet opp voldsomt det siste tiåret.

Og nå som NRK disponerer flere kanaler, er det jo rimelig å sørge for alternativer for de mindre sportsinteresserte.
Nettine
<flame on>

Jeg trodde at sportsarrangementer ville bli faset ned, i og med at de store arrangementene er særdeles klima-fientlige:
For eksempel er plan B for ski-VM å kjøre snø fra Finse til Oslo... eller å produsere kunstig snø for OL.
Og så alle de flyturene som trengs for å bringe utøvere og publikum til og fra...

<flame off>
leerhok
NRK
skal sende opptak av Super Bowl 2010. Er dette en 5 dollar tape de har kjøpt som rent vomfyll for å spare penger til MGP og Canada-OL?

For det overveiende flertall nordmenn er Super Bowl like meningsfylt å se på som kamelritt i Sahara eller knestående ludo.
Trodde lenge finsk TV-teater var absolutt bånn i bøtta. Men NRK klarer det utrolige å finne det som verre er.
leerhok
DENNE TRÅDEN
handler om programpolitikken til NRK. Hvor stor andel av sendetiden og av budsjettet som går kontra bør gå til sport. Ikke om sport som sådan. Mener derfor det var skivebom å flytte denne tråden.

Men denne logikken vil enhver debatt om programpolitikken måtte spres ut på tråder for de enkelte programområdene som tas opp i debatten! Således finner du fjortisprogrammet MGP trukket inn i debatten i innlegg ovenfor!
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.