Hei! har nylig begynt å jogge etter mange års opphold. Oppholdet skyldes at jeg ble for 13år siden operert for avrevet bakre korsbånd , fikk rift i fremre korsbånd for 5 år siden og rift i ligamentene i samme kne for 3 år siden .. Er det mulig å gradvis venne knærne til å jogge på asfalt igjen? Hvordan gjør jeg det?
Liz
Hansern
16.08.09 - 19:41
For det første, hvorfor må du absolutt jogge på asfalt? Anbefaler deg grus, mye mindre sjanser for nye skader. Skal du likevel løpe på asfalt, så pass ihvertfall på å varme skikkelig opp før hver treningsøkt og kjøp deg skikkelige sko som passer føttene dine (riktig pronasjon). Demping både foran og bak.
Liz78
26.08.09 - 19:58
Er ikke det at jeg må jogge på asfalt, men jeg synes det er mer inspirerende å løpe når en har et mål. Et mål jeg har lyst å sette meg er og bli med på evt Sentrumsløpet eller Grete Waits-løpet.. Derfor ønsker jeg noen tips på hvordan jeg kan venne kroppen min til å løpe på asfalt Gode sko har jeg og oppvarmingen er grei nok!
Liz
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.