Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Hvordan jogge på asfalt?
Debattforum > Arkiv > Puls
Liz78
Hei!
har nylig begynt å jogge etter mange års opphold. Oppholdet skyldes at jeg ble for 13år siden operert for avrevet bakre korsbånd sad.gif , fikk rift i fremre korsbånd for 5 år siden blink.gif og rift i ligamentene i samme kne for 3 år siden unsure.gif ..
Er det mulig å gradvis venne knærne til å jogge på asfalt igjen? rolleyes.gif Hvordan gjør jeg det?

Liz
Hansern
For det første, hvorfor må du absolutt jogge på asfalt? Anbefaler deg grus, mye mindre sjanser for nye skader. Skal du likevel løpe på asfalt, så pass ihvertfall på å varme skikkelig opp før hver treningsøkt og kjøp deg skikkelige sko som passer føttene dine (riktig pronasjon). Demping både foran og bak.
Liz78
Er ikke det at jeg må jogge på asfalt, men jeg synes det er mer inspirerende å løpe når en har et mål. Et mål jeg har lyst å sette meg er og bli med på evt Sentrumsløpet eller Grete Waits-løpet..
Derfor ønsker jeg noen tips på hvordan jeg kan venne kroppen min til å løpe på asfalt smile.gif
Gode sko har jeg og oppvarmingen er grei nok!

Liz
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.